NUFFNANG ADS

Thursday, March 11, 2010

KESAL: ARTIS LUPA HUKUM AGAMA ???



Perbuatan bermain dengan anjing oleh artis yang beragama Islam sungguh memalukan umat yang mempercayai tuhan itu " ALLAH ".

Nampaknya orang kita bila sudah bergelar artis (kes terpencil) boleh mengenepikan hukum agama malah perbuatan tersebut seolah-olah meniru gelagat artis negara tetangga.

Apa yang dimaklumkan perbuatan yang dilakukan oleh artis Sharifah Sofia bermain dengan anjing yang bukan piharaannya itu seperti dia bermain dengan kucing..

Menurut kenyataan melalui email ;

" Tiada masalah rasanya bagi pihak kami jika aktress berbakat ini menyentuh anjing dalam keadaan kering. Tetapi mungkin tidak manis pada pandangan masyarakat."

ulasan admin's;
Dalam hukum Islam tidak ada perkataan yang berwarna merah - hukum tetap hukum siapa yang melakukan tetap haram kerana anjing juga mempunyai air liur dan dikhuatiri berlaku dengan tidak disedari.

Oleh itu, pihak yang berkuatkuasa mengenai Islam negara ini haruslah bertindak segera memberi khidmat nasihat kepada artis ini sebelum ianya merebak lebih jauh kepada golongan tersebut sebelum terlambat.

Merujuk pada email itu lagi, gambar ini dirakam sendiri oleh ahli keluarga Sharifah Sofia & dihantar sendiri oleh Sharifah Sofia kedalam dunia internet.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2