NUFFNANG ADS

Wednesday, May 23, 2018

Ieda Moin pasrah 4 tahun jadi ibu tunggal


BIARPUN sudah lebih empat tahun bergelar ibu tunggal, pelakon dan penyanyi, Ieda Moin pasrah dan mengaku gembira dengan kehidupannya kini.

Biarpun perlu mengambil peranan sebagai ibu dan bapa kepada anak tunggalnya, Nurdhia Dania, 10, Ieda kini semakin dapat menyesuaikan diri, malah cuba menjadi yang terbaik buat anaknya.

“Alhamdulillah kehidupan kami dalam keadaan yang baik-baik sahaja dan saya gembira dengan apa yang saya miliki sekarang.

“Dalam tempoh empat tahun ini semuanya berjalan lancar kerana bekas suami juga banyak membantu dari segi keperluan anak dan dia tidak pernah lepas tangan walaupun tahu saya mampu menyediakan sendiri.

“Tidak seperti kebanyakan pasangan bercerai yang lain, hubungan kami masih lagi baik, malah boleh bersahabat sehingga ke hari ini kerana anak,” ujar Ieda.

Ditanya tidakkan dia berhasrat mencari pengganti, Ieda nama sebenarnya Siti Haida Abd Moin, menyerahkan soal itu kepada jodoh.

Biarpun kini sedang berkawan rapat dengan seorang lelaki yang sering dilihat menemaninya, kata Ieda, dia belum merancang untuk ke fasa seterusnya.

“Memang saya kini sedang berkawan rapat dengan seseorang dan dia juga mempunyai hubungan yang sangat baik dengan anak saya.

“Bagaimanapun buat masa ini saya belum mempunyai perancangan untuk membawa hubungan ini ke tahap yang lebih serius.

“Bukan saya tidak bersedia, tetapi saya menyerahkan soal jodoh ini kepada Allah. Kalau sudah ditetapkan begitu, saya terima sahaja dengan hati yang terbuka,” akuinya jujur.

Dalam perkembangan lain, Ieda yang ditemui di majlis pelancaran drama Air mata Di Bumi Matador pada Selasa, bakal muncul dengan beberapa drama dan program terbaharu sepanjang Ramadan ini.

“Kalau ikutkan saya nak rehat sahaja sepanjang Ramadan ini, tetapi banyak pula tawaran bagus yang datang dan sukar untuk ditolak.

“Selain drama Air mata Di Bumi Matador yang bakal menemui penonton mulai 30 Mei ini, saya juga muncul dalam drama Geng Tadarus dan musim terbaharu program Kecoh Raya di TV2, selain teleraya Opocot Melatah Raya di saluran Astro,” ujar ini yang sebelum ini aktif sebagai penyanyi menerusi duo Moin.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2