NUFFNANG ADS

Wednesday, February 17, 2010

Pak Cat Meninggal Dunia



Pelakun utama drama radio bersiri " Fajar Di Bumi Permata" Pak Cat atau nama sebenarnya Ahmad Hassan 63, telah kembali ke Rahmatullah setelah mengidap komplikasi buah pinggang di Hospital Pakar Al-Islam, Kampung Baru.

Allahyarham juga di kenali dengan nama Ahmadi Hassan turut membangunkan dunia Lagu-Lagu Nasyid tanah air menghembus nafas terakhir kira-kira jam 5.30 petang semalam.

Lagu Godaan Dunia nyanyian Allahyarham telah menempatkan namanya di persada Dunia Nasyid, telah dimasukan ke hospital berkenaan dua minggu lepas dan mengalami demam selama sebulan.

Menurut anak sulung Allahyarham, Shahril Ahmad, 35, bapanya kelihatan sihat semalam dan mempunyai selera makan, namun lemah selepas menjalani rawatan dialisis yang kelima pagi semalam.

Allahyarham Ahmadi yang berasal dari Padang Menora, Seberang Perai meninggalkan seorang balu, Shamsiah Hamdan, 50, serta tujuh cahaya mata, tiga daripadanya menerusi perkahwinan pertama dengan Hasnah Abu. Bagaimanapun pasangan itu bercerai pada 1985. Ahmadi kemudian bernikah dengan Shamsiah dan dikurniakan empat lagi cahaya mata.

Jenazah Allahyarham selamat dikebumikan jam 10 pagi ini di tanah perkuburan Kampung Merbau, Sungai Buloh.

1 comment:

Captain said...

al-fatihah.

dulu lagu dia teman cukup suka.

lagi satu nak teman bagitau juga,
Klik hadiah utk lihat hadiah kpd Top 10 readers. Jgn lupa sign in di follower utk rekod setiap kali kehadiran anda.

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2