NUFFNANG ADS

Monday, May 24, 2010

Pengarah Filem Diugut




KUALA LUMPUR: “Disebabkan filem you (awak), business I (saya) kacau...I akan perhatikan you.” Demikian amaran ringkas yang diterima pengarah filem Chukang, Shuhaimi Lua Abdullah, dipercayai dihantar pengusaha rumah urut lelaki bernafsu songsang selepas filem pendek mengenai kehidupan tukang urut gay didedahkannya.

Panggilan menggunakan telefon awam terbabit diterima Shuhaimi, 35, Sabtu lalu, dua hari selepas diekori sebuah Perodua Kancil ketika dalam perjalanan pulang dari lokasi penggambaran filem Tolong! Awek Aku Pontianak di kawasan perumahannya di Taman Sri Rampai, Setapak di sini.

Ugutan itu dipercayai mempunyai kaitan dengan filem Chukang arahannya yang mendapat liputan meluas akhbar termasuk di Youtube, baru-baru ini, sebelum diikuti laporan media mengenai operasi besar-besaran pihak berkuasa terhadap rumah urut gay di Kajang.

Shuhaimi berkata, pada Khamis lalu, dia menyedari diekori sebuah kereta dalam perjalanan pulang ke rumahnya kira-kira jam 3 pagi.

“Bimbang sesuatu yang tidak baik, saya tidak terus memberhentikan kereta di rumah sebaliknya membuat tiga pusingan di kawasan taman perumahan dan meletakkan kenderaan di sekolah berhampiran.

“Saya dapat melihat kelibat dua lelaki dengan seorang daripada mereka bertubuh gemuk manakala seorang lagi berambut panjang memerhatikan saya sebelum beredar. Mulanya, saya sangka mereka mahu merompak tetapi lega apabila mereka terus menghilangkan diri,” katanya ketika ditemui Harian Metro di sini, semalam.

Bagaimanapun, Shuhaimi mula menyedari filem sulungnya mempunyai kaitan dengan kejadian itu selepas dihubungi lelaki memperkenalkan diri sebagai Man, Selasa lalu memberitahu perniagaannya lingkup disebabkan Chukang.

“Malam kelmarin ada orang membaling batu ke arah tingkap rumah kira-kira jam 4 pagi dan saya dapat melihat mereka melarikan diri menggunakan motosikal.

“Kejadian itu menyebabkan saya ketakutan dan agak fobia kerana saya tidak sangka ada pihak tertentu berniat buruk sedangkan filem pendek saya itu memaparkan realiti rumah urut gay dan tidak ada kena-mengena dengan operasi pihak berkuasa,” katanya yang membuat laporan di Balai Polis Wangsa Maju di sini, kelmarin.

Shuhaimi berkata, dia agak lega kerana hanya dia seorang menjadi sasaran ugutan.

“Apa yang saya paparkan berdasarkan kisah benar, namun perkara di luar jangkaan berlaku tetapi saya anggap ia sebagai cabaran, bukan penghalang untuk terus berkarya.

“Kepada sesiapa yang berkenaan, tolong jangan ganggu saya kerana apa dipaparkan adalah kisah di sebalik rumah urut gay, bukan secara khusus tempat tertentu,” katanya.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2