NUFFNANG ADS

Thursday, May 27, 2010

Perbicaraan kes Ameng Spring 17 dan 18 Jun

FOTO: BEKAS penyanyi kumpulan OAG, Radzi melambaikan tangan kepada jurugambar sebaik keluar dari kamar mahkamah berhubung perbicaraan kes perceraiannya di Mahkamah Syariah Petaling jaya.


KUALA LUMPUR: Mahkamah Majistret di sini, hari ini menetapkan tarikh perbicaraan yang membabitkan penyanyi kumpulan Spring, Wan Aminuddin Wan Ismail atau lebih dikenali sebagai Ameng terhadap tuduhan memasukkan dadah ke dalam badannya, pada 17 dan 18 Jun ini.

Majistret Zaki Asyraf Zubir, menetapkan tarikh itu selepas pihak pendakwaan yang diwakili Timbalan Pendakwa Raya, Nurul Ashiqin Zulkifli menyerahkan dokumen yang diperlukan kepada peguam Kamarulzaman Abdul Rahman yang mewakili Ameng.

Nurul Ashiqin juga memberitahu mahkamah bahawa beliau akan mengemukakan empat orang saksi untuk memberi keterangan pada perbicaraan itu.

Pada 12 Mei lalu, Ameng, 41, mengaku tidak bersalah atas tuduhan memasukkan dadah jenis ganja ke dalam badannya di pejabat Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Daerah Sentul pada 3.45 petang, 2 April lalu.

Beliau diikat jamin RM3,500 dengan seorang penjamin bagi tuduhan itu.

Penyanyi yang popular dengan lagu "Bourgenvilla" dan "Sampai Hati" itu didakwa mengikut Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya yang boleh didenda tidak lebih RM5,000 atau penjara sehingga dua tahun, jika sabit kesalahan. - Bernama

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2