NUFFNANG ADS

Sunday, April 11, 2010

Aleeza Bercerai Talak 1



KUALA LUMPUR: Pelakon jelita yang juga peragawati terkenal, Aleeza Kassim mengesahkan dia sudah diceraikan dengan talak satu oleh suaminya Mohd Fauzi Che Ros, 45, yang juga seorang ahli perniagaan, Februari lalu di rumah mereka, di Hyatt Saujana, Subang Jaya.

Bagaimanapun pelakon berusia 39 tahun itu mendakwa perkahwinan yang hanya bertahan hampir empat tahun tanpa cahaya mata itu bukan berpunca daripada orang ketiga, Aleeza yang kini sedang popular menerusi drama bersiri arahan Rashid Sibir berjudul, Kasih Tercipta' bersama dua lagi pelakon popular, Nasha Aziz dan Erra Fazira itu hanya meminta agar pihak media menanti keputusan mahkamah pada 21 April ini bagi mendengar keputusan kesnya itu.

Ketika dihubungi Harian Metro, pada mula dia enggan mengulas mengenai perkara itu, tetapi akhirnya mengakui desas-desus mengenai perceraiannya itu.

Pelakon popular yang juga bintang filem kontroversi, Panas sekitar 90-an, serta pernah membintangi filem XX Ray 2 dan Susuk itu akur ketentuan yang menimpa dirinya dan mengakui ia berpunca daripada perselisihan faham mereka berdua.

Perkahwinannya dengan Fauzi yang berstatus duda beranak dua ketika itu termeterai pada 16 Julai 2006 di Masjid Wilayah Kuala Lumpur, sebelum dirai pada majlis resepsi sebulan kemudian di Hotel Palace of Golden Horses.

Menurut peragawati yang juga pemilik Akademi Peragaan Aleeza Kassim itu, dia redha dengan dugaan yang menimpa dirinya mengharapkan keajaiban akan berlaku terhadap kes penceraiannya itu.

“Suami menceraikan saya pada Februari lalu atas masalah yang berpunca daripada kami berdua. Namun, biarlah masalah itu menjadi rahsia kami.

“Tertekan juga sepanjang beberapa bulan ini kerana ada saja teman akrab yang bertanya. Mungkin mereka sudah dapat menghidu. Bukan saya ingin mengelak atau menipu sebaliknya perkara seperti ini masih baru bagi saya. Sesekali saya sendiri tidak tahu bagaimana untuk bertindak atas perkara yang berlaku.

“Namun, hubungan antara saya dan bekas suami masih baik dan kami dalam proses memperbaiki perkahwinan kami. Saya tidak mahu mengulas lanjut kerana segala-galanya masih dalam proses penyelesaian,” katanya.

Aleeza dikatakan hadir bersama Fauzi ke Mahkamah Majistret Petaling Jaya sekitar Mac lalu bertujuan meminta khidmat nasihat pihak mahkamah.

Bagaimanapun perbicaraan kes mereka ditangguh sehingga 21 April ini untuk pembentangan lanjut.

“Saya masih sayangkan perkahwinan ini dan ingin menyelamatkan rumah tangga kami,” katanya.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2