NUFFNANG ADS

Sunday, May 29, 2016

Sentuhan magis Melly Goeslaw


SETIAP sentuhan Melly Goeslaw dalam menghasilkan bait-bait lirik lagu pasti meninggalkan kesan yang mendalam terhadap karya yang diciptakan.

Disuntik pula dengan susunan muzik yang  segar dan dramatis oleh suaminya Anto Hoed menjadikan karya yang terhasil lebih sempurna.

Kolaborasi itu tidak pernah mengecewakan apatah lagi vokal yang dilontarkan Melly dalam setiap lagunya tidak tertanding.

Seakan memiliki magis, lagu-lagu yang dicipta khas oleh Melly untuk dijadikan runut bunyi juga mampu mewarnai dan menjadikan filem lebih berkesan kepada penontonnya.

Tidak hairanlah mengapa dia digelar sebagai ratu runut bunyi.

“Gelaran itu adalah daripada masyarakat dan saya sendiri tidak pernah terfikir perkara seperti itu.

“Bagi saya apa pun pekerjaan yang harus dilakukan, saya sentiasa lakukannya dengan baik kerana itu adalah rezeki daripada ALLAH,” katanya ketika majlis pelancaran album OST Ada Apa Dengan Cinta (AADC) 2, baru-baru ini.

Kata Melly, selain dianugerahi Tuhan, idea penulisannya tercetus daripada kehidupan hariannya.

“Sudah tentu idea datang daripada Dia dan selebihnya adalah dari apa yang saya rasa, lihat dan dengar dalam kehidupan harian,” katanya.

Dari segi penjagaan vokal pula, Melly mengakui masih menjalani latihan vokal biarpun dia antara penyanyi yang lebih berpengalaman.

“Kalau ada projek yang besar seperti konsert atau rakaman lagu, saya masih memerlukan latihan vokal supaya otot vokal boleh dilenturkan.

“Bila pita suara dilatih, jadi saya tidak ada pantang larangnya dari segi pemakanan. Cuma pada masa yang sama saya harus cukup rehat,” katanya.(SH)

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2