NUFFNANG ADS

Wednesday, June 9, 2010

Kahwin bukan kerana harta



PERKATAAN gatal, miang, tidak sedar diri dan bermacam lagi pasti terhambur keluar daripada mulut orang ramai apabila pengarah terkenal Aziz M. Osman mengumumkan majlis pertunangan dan pernikahannya dengan anak dara berusia 21 tahun baru-baru ini.

Namun, menyaksikan majlis pernikahan di Masjid Negara dan persandingannya di Restoran Seri Melayu, Kuala Lumpur pada sebelah malam yang diadakan pada Ahad lepas ternyata, perbezaan usia serta kontroversi yang pernah tercipta sebelum ini larut dalam emosi cinta pasangan itu bersama restu yang diberikan oleh seluruh anggota keluarga, peminat dan sahabat handai.

Bagai pinang dibelah dua, Aziz, 48, dilihat tersenyum bahagia sepanjang majlis berlangsung, begitu juga dengan isterinya Puteri Lily atau nama sebenarnya Puteri Sarbainun Lokman, 21, yang tampak lebih matang daripada gadis seusianya.

Bicara Aziz, sebelum sah menjadi suami kepada Puteri Lily, dia mengakui pernah dibelenggu dilema apabila mengetahui usia sebenar Lily, ditambah pula gadis itu merupakan anak perempuan kepada kenalan keluarganya.

"Saya akui ketika itu saya cakap pada diri, gadis ini tidak boleh dijadikan teman istimewa kerana usianya waktu itu 20 tahun, lebih muda daripada anak sulung saya Puteri Nurul Fateha yang pada ketika itu berusia 21 tahun, walaupun pada saat itu, hati saya sudah terpaut padanya. Nanti orang kata saya gatal nak anak dara yang muda.

"Tetapi mungkin sudah ketentuan Allah, akhirnya jodoh saya dengan Lily kuat, ada sahaja jalan yang membuatkan kami dipertemukan. Alhamdulillah, kini kami sah sebagai suami isteri," tutur bapa kepada enam orang anak itu lagi.

Sambung pengarah filem XX Ray itu lagi, pertemuan tidak sengaja apabila Lily menemani pelakon kanak-kanak bernama Ain ke lokasi penggambaran drama berjudul, Lakar pada Mei tahun lalu menjadi titik tolak dalam perhubungan cinta mereka.

Ceritanya lagi, meskipun tidak mengenali siapa gadis itu, mata duda itu curi-curi pandang wajah Lily dan ternyata dia tidak bertepuk sebelah tangan apabila proses mengenali hati budi berlangsung dengan lancar apabila mereka keluar makan bersama-sama di One Utama, Damansara.

"Apabila saya ingin menghantar Lily pulang ke Cheras, Puteri Nurul Fateha telefon dan meminta untuk mengambilnya di Universiti Teknologi Mara (UiTM) di Perak kerana kes H1N1.

"Jadi, disebabkan kesesakan lalu lintas, dia menemani saya mengambil Fateha. Sepanjang perjalanan pergi dan balik dari Perak merupakan masa kami mengenali hati budi dan saya lihat dia matang serta boleh bergaul mesra dengan anak saya," ujarnya.

Meskipun sudah saling jatuh cinta, kata Aziz sebelum dia mengambil keputusan untuk menghantar rombongan meminang, kerap kali dia bertanyakan soalan yang sama kepada Lily.

"Antara soalannya, sudahkah dia bersedia untuk jadi isteri dan ibu kepada enam anak saya? Tidak menyesalkah dia berkahwin muda? Tetapi jawapan yang saya terima dia okey sahaja dan menerima saya seadanya.

"Bukan apa, saya tidak rugi berkahwin dengannya kerana saya dapat isteri muda. Sebaliknya yang rugi adalah dia, kahwin dengan orang tua siap dengan pakej enam orang anak," tutur Aziz dalam tawa.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2