NUFFNANG ADS

Sunday, September 26, 2010

Eja jadi nelayan



PERNAH terdetik di hati aktres dan pengacara jelita, Siti Sharizah Saifuddin atau lebih dikenali sebagai Eja mahu berehat panjang daripada lapangan seni selepas bergelar ibu kepada bayi comel, Nur Eishal yang dilahirkan pada 3 September tahun lalu.

Katanya, kalau boleh dia mahu berehat selama dua hingga tiga tahun untuk memberi fokus dan melihat puterinya itu membesar di depan matanya sendiri. Namun, hajat di hatinya itu ditewaskan dengan perasaan rindunya berada di set penggambaran.

Hanya selepas berehat selamat satu tahun setengah, kelibat wanita berusia 38 tahun itu mula mewarnai kaca televisyen dengan seleksi drama yang hebat antaranya Ramadan, Ya, Puan, Hijal Dikalbu dan terbaru Ahmad Durrah yang kini sedang hangat ditayangkan di TV3 di dalam slot Zehra.

“Memang saya ingat nak berehat panjang sebab nak besarkan anak dengan air tangan sendiri tetapi tak tahulah, hati saya rindu sangat nak berlakon balik. Lama-lama duduk di rumah pun tidak boleh juga sebab saya sudah biasa bekerja sejak umur 19 tahun lagi,” ujarnya yang ditemui pada majlis rumah terbuka penerbit Global Station, Datin Zaiton Mohd. Jiwa baru-baru ini.

Akuinya lagi, sebaik sahaja dia habis berpantang banyak tawaran yang datang kepadanya. Bagaimanapun ketika itu semua tawaran terpaksa ditolak memandang anaknya masih menyusu badan.

“Macam mana saya nak bekerja dengan anak masih menyusu badan, jadi masa itu semua tawaran saya tolak sebab bagi saya anak saya lebih penting sampai ada ketika saya buat keputusan ingin jadi suri rumah sepenuh masa.

“Semuanya kerana anak, saya buat keputusan untuk jadi ibu pun ambil masa yang cukup lama jadi bila dapat anak sudah tentu saya ingin curahkan segala perhatian kepadanya. Sepanjang tempoh itu saya berehat dan sampai satu tahap saya pula yang tidak tahan sebab asyik duduk rumah sahaja,” katanya.

Keputusan untuk kembali bekerja tiga bulan yang lalu direstui oleh suaminya, Mohd. Silahuddin Jamaluddin, 41 tahun. Bagaimanapun Eja meletakkan syarat yang wajib dipatuhi oleh penerbit jika mahu menggunakan khidmatnya dalam karya mereka.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2