NUFFNANG ADS

Saturday, September 4, 2010

Jamal Mohon keredaan

BESAR hasrat Jamal Abdillah, dia mahu bersatu di bawah bumbung yang sama dengan anak-anak. Minta dijauhkan aral, Februari depan rumah barunya di Shah Alam siap diduduki. Kelak, dua anaknya mampu diberikan kehidupan selesa untuk masa depan yang bahagia.


KETIKA langit Ramadan sedang menjauh dan awan-gemawan melambaikan Syawal segera datang, ada jiwa-jiwa kontang semakin bersemi.

Berbunga hati dan syukur pun menakluk nurani, agar segala kebahagiaan yang didoakan mendapat pertimbangan Yang Maha Esa.

Ketika ini juga, setiap kisah lara menjadi bingkisan paling bermakna kerana hati mudah sayu oleh bicara tentang dosa.

Tapi kata sang pujangga tidak bernama, biarlah semalam yang meninggalkan daki asalkan esok cahaya kudus menerangi hidup.

Membelah perasaan sang penghibur bernama Jamal Abdillah, hatinya lapang berkongsi rasa.

Berteduh dan menyandarkan separuh lagi usianya pada Rumah Pengasih di Bukit Tunku, Kuala Lumpur, hidup dijalani dengan seadanya.

Sesekali dia berpaling ke belakang semata-mata untuk melihat sempadan, di depannya, jalan bahagia sedang terbentang, terang bersuluh oleh dua matahari kecil, Osama Yamani dan Ahmad Zaki Yamani. Hidup bukan lagi untuk diri sendiri.

"Persiapan kami anak-beranak biasa sahaja, mereka sedang membesar, jadi tidak berbaloi jika berlebih-lebihan. Cuma, saya cuba untuk memberi sesuatu yang berharga dari segi emosi.

"Dalam keadaan saya begini, saya tercari-cari formula terbaik untuk mereka merasai bahagia hari raya.

"Saya ada kekurangan dari segi hubungan, kekurangan yang sukar untuk saya ucapkan," lontarnya berbaur emosi.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2