NUFFNANG ADS

Friday, February 15, 2013

Gandingan Aaaron Aziz - Siti Saleha "Kerat 14"

Aaron Aziz dan Siti Saleha antara pelakon yang menjayakan filem Kerat 14.

Pasti ramai yang menyangka filem Kerat 14 ini diilhamkan daripada tragedi yang berlaku pada 1993 melibatkan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batu Talam, yang telah dibunuh dengan kejam.

Justeru, tidak hairanlah 'trailer' filem ini mendapat tontonan hampir dua juta orang di laman sosial YouTube.

Namun, pengarah filem ini, Arjin Uppal menafikan perkara terbabit dan menegaskan segala jalan cerita dan skrip dihasilkan menerusi imaginasi dan untuk hiburan semata-mata.

Malah, bagi menggelakkan berlakunya kesilapan yang boleh membuatkan karyanya membelakangi undang-undang, Arjin sanggup bertemu beberapa kali dengan Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Lembaga Penapisan Filem (LPF) bagi mendapatkan nasihat serta panduan yang bersesuaian.

"Ingin saya tegaskan, filem ini tidak ada kaitan dengan mana-mana pihak dan kami juga banyak berbincang dengan PDRM dan LPF bagi mendapatkan panduan dan perbincangan.

Selesai perbincangan, kita akan rombak semula skrip, mengikut kesesuaian seperti yang dibincangkan. Ini kerana, saya tidak mahu babak keganasan itu dipaparkan secara melampau, oleh kerana itu, tidak ada babak menunjukkan badan mangsa dikerat sepenuhnya.

"Hasilnya, LPF tidak memotong mana-mana babak di dalam filem ini kerana sejak awal lagi, kita telah olah skrip mengikut kesesuaian," katanya yang ditemui pada sesi tayangan filem tersebut, baru-baru ini.

Aaaron Aziz dan Siti Saleha dipilih sebagai teraju utama filem ini dan turut dibantu oleh Zamarul Hisham, Arash Mohamad, Ali Arami, Fouziah Gous dan Arora Salwa.

Bagaimanapun, pada pendapat penulis yang sudah menonton filem tersebut baru-baru ini, Arjin mampu untuk menjadi pengarah yang berkaliber sekiranya dia berani tampil dengan sebuah naskhah yang lebih kuat.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2