NUFFNANG ADS

Thursday, May 30, 2013

Noniswara tetap tuntut penceraian


Permohonan cerai secara baik yang difailkan pada Mac lalu gagal mendapat kerjasama suaminya, pelakon popular, Noniswara, tetap teguh dengan pendiriannya untuk berpisah.

Meneruskan perbicaraan kes penceraian itu dengan permohonan secara taklik pada 9 Mei lalu, Mahkamah Rendah Syariah, menetapkan sebutan kes pada 18 Jun depan jika suaminya, Datuk Rosman Ridzwan enggan tampil ke mahkamah.

Menurut Noniswara atau nama sebenarnya, Noniswara Baharuddin, 46, peguamnya akan menghantar notis saman penyampaian gantian kepada Rosman kerana gagal menyerahkan writ saman sebelum ini.

"Mula-mula, saya mahu bercerai secara baik. Namun, sehingga tiga kali perbicaraan, dia gagal hadir.

"Jadi, hakim mencadangkan agar saya yang diwakili peguam menukar permohonan itu secara taklik. Mungkin ramai yang silap faham dan mengatakan saya menarik balik permohonan cerai sebelum ini.

"Sebenarnya, saya tidak pernah tarik permohonan, cuma tukar sahaja kerana cara sebelum ini gagal dilaksanakan," katanya yang menggunakan pelbagai cara untuk menyerahkan surat saman kepada suaminya namun gagal.

Tambah Nonis, kali ini, mahkamah mengarahkan kaedah penyampaian gantian digunakan dengan menampal notis di pejabatnya.

Nonis dan Rosman berkahwin pada 1 Ogos 2009. Nonis mempunyai tiga anak hasil perkahwinan pertamanya sementara Rosman memiliki lima anak daripada perkahwinan terdahulu.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2