NUFFNANG ADS

Wednesday, May 1, 2013

Zain dipilih bukan kerana Che Ta

3 juri MasterChef Selebriti Malaysia

PENYINGKIRAN Zain Saidin dalam rancangan realiti MasterChef Selebriti Malaysia 2 baru-baru ini seolah-olah menimbulkan rasa tidak puas hati pelakon berkenaan.

Menariknya, penonton setia rancangan berkenaan telah dapat menyaksikan tindakan pelakon itu yang mengkritik dan mempersoalkan keputusan juri yang dianggapnya sebagai tidak adil.

Pengurus Kumpulan Saluran Hiburan Astro, Azlin Reza Azmi berkata, pihaknya tidak menyalahkan sepenuhnya tindakan yang dilakukan oleh Zain kerana memahami situasi yang berlaku dalam sesebuah pertandingan.

“Saya tidak merasakan kelakuan Zain itu sebagai tindakan yang tidak profesional. Sebaliknya, saya menganggap dia sedang berada dalam keadaan yang agak tertekan.

“Adatlah dalam sesebuah pertandingan realiti, pastinya akan ada peserta yang tertekan dan beremosi. Setiap orang sudah tentu mahu bersaing untuk menang sehingga terjadinya perkara sebegini,” ujarnya ketika dihubungi semalam.
Mengenai dakwaan Zain yang menyatakan pemilihannya dalam rancangan tersebut kerana hubungan cintanya dengan Rozita Che Wan atau Che Ta, Azlin menafikan sekeras-kerasnya pihak Astro sengaja mengambil kesempatan terhadap hubungan mereka berdua.

Tegasnya, biarpun para peminat sudah mengetahui tentang percintaan Zain dan Che Ta, ia tidak bermakna penonton sekadar mahu menyaksikan aksi mereka dalam rancangan berkenaan.

Azlin menjelaskan, pemilihan pelakon itu dibuat berdasarkan populariti yang diraihnya menerusi drama bersiri terbitan Astro iaitu Oh My English! yang begitu mendapat sambutan penonton sehingga memasuki musim kedua.

“Pemilihan selebriti untuk menyertai rancangan ini dibuat berdasarkan beberapa kriteria tertentu seperti pencapaian dalam sesuatu bidang dan Zain dipilih kerana umurnya yang masih muda serta popularitinya yang semakin meningkat.

“Sepatutnya tidak perlu timbul isu yang menyatakan pihak Astro sengaja memilih Zain dan Che Ta sebagai salah satu strategi untuk menaikkan rating rancangan ini,” tegasnya.

Pada masa yang sama, Azlin turut menegaskan bahawa kredibiliti tiga orang juri iaitu Adu Amran Hassan (Chef Adu), Moh Johari Edrus (Chef Jo) dan Zubir Mat Zin (Chef Zubir) tidak perlu dipertikaikan.

“Kami memilih ketiga-tiga juri ini berdasarkan kepada pengalaman luas dalam bidang kulinari sehingga ke peringkat antarabangsa dan mereka mempunyai kelayakan untuk mengadili sesebuah pertandingan masakan.

“Jadi, setiap keputusan yang dibuat oleh juri sememangnya sangat adil dan sepatutnya tidak boleh dipertikaikan. Semua peserta perlu menghormati segala keputusan mereka,” ujarnya.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2