NUFFNANG ADS

Wednesday, October 23, 2013

Perginya Madonna Malaysia

 NAMA Noreen Noor barang kali sedikit asing bagi generasi muda, namun wanita berusia 54 tahun ini pernah mendapat jolokan Madonna Malaysia sekitar tahun 1980-an.

Namun semalam, industri seni kehilangan sebutir lagi permata berharga apabila Noreen menghembuskan nafas terakhir jam 5.50 pagi di di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Ampang Puteri, disebabkan komplikasi buah pinggang.

Ternyata pemergian Allahyarhamah mengejutkan ramai khas peminatnya kerana Noreen tidak pernah memaklumkan penyakit dihadapinya kepada umum, sebaliknya hanya teman rapat yang mengetahui perkara tersebut.

Jenazahnya disembahyangkan dan dikebumikan di kampung halamannya di Kilometer 16, Kampung Pulai, Serkam, Merlimau, Melaka selepas solat Zohor, hari sama.

Noreen juga meninggalkan dua orang anak hasil dari dua perkahwinannya.

Nama Noreen Noor mula dikenali selepas menceburkan diri dalam dunia lakonan pada era 80-an menerusi filem pertama lakonannya, Talak.

Bakatnya dilihat pada usia lima tahun dan berada di bangku sekolah, apabila dia berani tampil dalam satu pertandingan menyanyi dan menjadi juara.

Sekali lagi bakatnya telah dibuktikan selepas memenangi satu pertandingan nyanyian ketika berkhidmat dengan Tenaga Nasional Berhad (TNB).

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2