NUFFNANG ADS

Sunday, August 29, 2010

Fahrin Keluar Negara - Buat Umrah



SEMALAM, tepat pukul 3 petang, pelakon popular, Fahrin Ahmad melangkah kaki keluar dari negara tercinta ini menuju ke rumah Allah bagi mengerjakan umrah. Gagah membawa sekeping tubuh yang penuh nekad tanpa ditemani sesiapa, jejaka berusia 31 tahun itu mengunjungi ke Tanah Suci selama dua minggu dan kepulangannya pada hari raya ketiga nanti.

Bukan sengaja menjauh apatah lagi mahu meleraikan segenap kekusutan yang bersarang di jiwa, aktor terkenal dengan sikap peramah itu bagaimanapun mengambil kata putus untuk menyambut akhir Ramadan dan merayakan Hari Raya Aidilfitri di kota Mekah. Tiada sebarang niat lain. Dia sebenarnya sudah lama menanam impian tersebut. Cuma, baru sekarang dapat direalisasikan.

Biarpun portfolio Fahrin sebelum ini berbekam variasi kisah kontroversi, dia semahunya ingin menanggalkan daki bersisa yang terpalit.

Jika diizinkan Allah, anak kelahiran Skudai, Johor itu menginginkan keharmonian yang pernah sedikit tergugat itu mampu kembali mendatang dengan udara baru. Atau barangkali lebih melancarkan setiap sedutan nafasnya selepas ini.

“Saya ke sana kerana hendak cari ketenangan terbaik. Pada waktu sama, saya ingin berdoa sebanyak mungkin bagi kesejahteraan diri, keluarga dan rakan-rakan.

Malah, kegembiraan saya ini mencapai tahap kemuncak apabila kondisi kesihatan ibu saya beransur pulih selepas dia mengalami sakit tulang belakang dan berada di wad hampir sembilan bulan lamanya.

“Kalau berada di sana, perasaan setiap manusia terlahir dalam situasi yang berbeza. Setiap orang ada masalah sendiri. Cuma niat mereka kena betul.

“Kita hendak menunaikan ibadat dan bukan mahu menjadikan ia sebagai tempat merujuk masalah semata-mata. Begitupun, kita digalakkan untuk berdoa kepada Yang Maha Esa tambahan pula jika sedang menjalani apa jua bentuk ujian.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2