NUFFNANG ADS

Saturday, August 14, 2010

Nabil serik cakap lepas



SEORANG jejaka dengan status pelawak sedang mengalami evolusi. Daripada petak hanya bertanda tukang bikin ketawa, dia berubah ke tapak-tapak lain bagi mengisi portfolio seorang Nabil.

Ahmad Nabil Ahmad baru berusia 26 tahun. Kalau dihitung hari-hari dalam perjalanan seninya, dia baru setahun jagung atau lebih tepat, tahun kedua.

Dalam jangka masa itu, dia sudah berdepan dengan pelbagai gosip daripada yang seremeh-remeh hinggalah perkara yang menggugat nama dan wang ringgitnya.

Dahulu kes terpeluk teman wanita di depan khalayak menjadi hebohan tetapi reda selepas juara Raja Lawak musim kedua itu memohon maaf.

Kemudian, dia berhadapan isu saman RM2 juta namun Nabil juga tidak lokek memohon maaf atas kekhilafan menutur pendapat mengenai filem lakonannya, Lu Fikirlah Sendiri de Movie.

Berada dalam bulan mulia, Ramadan membawa berita paling gembira buat Nabil. Saman bernilai jutaan ringgit itu ditarik balik oleh pihak SDAF Pictures, 6 Ogos lalu.

Nabil menyifatkan episod saman itu sebagai satu pengajaran dan pembelajaran. Dia menarik nafas penuh lega kerana berjaya keluar daripada kes tersebut yang jalan penyelesaiannya dirintis sendiri oleh pihak produksi.

"Saya banyak belajar daripada peristiwa itu terutama perlu teliti dengan kontrak sebelum menandatanganinya. Saya mesti merujuk orang yang lebih arif dalam kerjaya seni ini dahulu.

"Paling penting, saya juga belajar tentang apa yang boleh dan tidak boleh dituturkan. Insiden itu membuatkan saya lebih komited.

"Saya beri 110 peratus komitmen terhadap kerja," ujarnya yang akan memasuki set program Oh Yeah bersama Afdlin Shauki sepanjang bulan Ramadan.

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2