NUFFNANG ADS

Monday, March 18, 2013

'Isteri fahami kerjaya saya, tidak cemburu'- Faizal

Faizal bersama anak dan isterinya ketika Festival Filem Malaysia ke-25, baru-baru ini.

Setelah lebih 30 tahun dalam industri, akhirnya, bakat lakonan anak kepada arwah seniman Hussein Abu Hassan dan seniwati Mahyon Ismail ini diiktiraf sebagai Pelakon Lelaki Terbaik Festival Filem Malaysia ke-25 (FFM25) melalui lakonannya dalam filem Bunohan.

Faizal Hussein Akui sibuk selepas kejayaannya itu, namun pelakon berusia 46 tahun ini tetap mengutamakan keluarga dalam segala hal, malah, beliau lebih memilih keluarga berbanding kerjayanya.

“Sebenarnya, saya lagi suka menghabiskan masa bersama keluarga daripada bekerja. Buat masa sekarang inilah, sebab anak-anak saya masih kecil-kecil. Jadi, saya akan rasa rugi jika satu hari itu, saya keluar dari pagi, mereka masih tidur dan malam saya balik, mereka juga sudah tidur.

“Tetapi demi untuk mencari nafkah... demi untuk memajukan industri, saya kena keluar bekerja juga. Nanti peminat-peminat tak dapat tengok hasil karya saya pula,” katanya.

Faizal bernikah dengan Suhaila Sulaiman pada tahun 2004 dan dikurniakan sepasang cahaya mata bernama Fazryn yang kini berusia lapan tahun dan Fazrick yang sudah berusia lima tahun.

Meskipun terpaksa keluar bekerja, namun, Faizal tetap membahagi masa untuk bersama anak-anak dan isterinya.

“Saya banyak membahagikan masa, tidak mengambil terlalu banyak tawaran dan memastikan dalam sebulan... ada 30 hari, sekurang-kurangnya, 15 hari atau ke bawah yang saya tak bekerja itu, saya habiskan dengan mereka.

“Tetapi, jika terpaksa juga buat kerja itu, saya buat juga. Setakat ini saya tak pernah bawa mereka ke lokasi penggambaran kerana belum masanya lagi saya rasa,” katanya.

Bergelar pelakon sudah tentu perlu membawakan pelbagai watak termasuk suami isteri yang memerlukan babak-babak romantis.

Faizal bersyukur isterinya, Suhaila begitu memahami kerjayanya dan tidak cemburu.


No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2