NUFFNANG ADS

Monday, August 19, 2013

Yuna digelar 'Norah Jones' oleh penerbit dan komposer tersohor

NAMA Yunalis Zarai atau Yuna tidak perlu diperkenalkan lagi kerana memiliki kehebatan vokal yang tiada bandingannya.

Meraih kejayaan demi kejayaan di tanah air sendiri, anak jati Alor Setar, Kedah, ini turut mencipta nama di peringkat antarabangsa sehingga digelar sebagai 'Norah Jones' oleh penerbit dan komposer tersohor, David Foster.

Kehebatan pelantun lagu Terukir Di Bintang, bukan sahaja membuka mata rakyat Malaysia, bahkan juga telah mengharumkan nama negara di mata dunia.

Lagu Inggeris dendangannya, Shine Your Way Be, kolaborasi bersama Owl City, mendapat sambutan serta pujian di seluruh pelosok dunia. 

Turut dijadikan sebagai lagu tema untuk filem animasi popular, The Croods, yang telah ditayangkan di pawagam Mac lalu. Sejak dilancarkan lima bulan lalu, lagu ciptaan Alan Silvestri dan Glen Ballard yang pernah mencipta lagu untuk penyanyi terkenal dunia seperti Michael Jackson, Alanis Morissette serta No Doubt itu menerima tontonan lebih dua juta pelayar YouTube.

Tidak terhenti di situ, Yuna turut melancarkan video single terbarunya, I Wanna Go, awal bulan lalu. Lagu ciptaannya bersama Verve itu bagaimanapun hanya dipasarkan di Amerika sahaja.

"I Wanna Go merupakan single pertama yang saya pilih untuk EP. Muziknya digarap dengan eleman ketimuran, yang mana akan ada bunyi kompang dihasilkan daripada gendang.

"Saya memang memberi kelainan terhadap lagu ini dan saya berharap ia akan mendapat sambutan yang baik di kalangan peminat muzik," kata Yuna yang akan tampil dengan  album penuh pada September ini.

Tidak meminggirkan peminat tempatan, penyanyi yang mula mencipta nama menerusi lagu, Dan Sebenarnya ini turut melancarkan dua single terbarunya iaitu Lelaki... dan Dwihati (bersama Aizat), yang semakin rancak diputarkan di corong-corong radio tempatan.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2