NUFFNANG ADS

Sunday, November 10, 2013

Fizo Omar- Mawar sah suami isteri


SIAPA sangka, gurauan pelakon kacak, Fizo Omar untuk membawa pulang gadis yang menjadi model pada beg kertas Fareeda buat ibunya menjadi kenyataan semalam.

Jelas Fizo, dia ketika itu ditemu bual wakil Fareeda setahun lalu, dia hanya bergurau, namun perasaan itu berubah enam bulan lalu apabila dia benar-benar ingin mendekati anak pemilik Fareeda yang juga model berkenaan, Mawar Abdul Karim.

Justeru, bermula dengan perbincangan atas dasar kerja, hubungan tersebut mula menjadi akrab selepas Fizo menunjukkan kesungguhan untuk memiliki Mawar. Apatah lagi selepas dia melihat kesungguhan dan kebijaksanaan wanita itu menguruskan perniagaan ibunya.

“Ketika mula-mula saya minta nombor Mawar, memang susah dia nak beri. Tapi lama kelamaan barulah dia berlembut hati untuk memberi,” imbas Fizo.

Walaupun belum cukup setahun usia perkenalan mereka, namun ia bukanlah satu halangan besar buat pasangan ini meneruskan niat untuk mendirikan rumah tangga.

Pasangan sama cantik sama padan ini selamat bergelar suami dan isteri dengan sekali lafaz di kediaman keluarga pengantin perempuan di Country Heights, Kajang, kira-kira jam 9.30 pagi, semalam.

Acara tersebut turut disiarkan secara langsung menerusi program bual bicara, Nasi Lemak Kopi O di TV9.

Pemilik nama sebenar, Wan Hafizol Wan Omar, 28, telah dinikahkan oleh Pegawai Tadbir Agama Daerah Ulu Langat, Ustaz Mohd Arif Abdul Samad berwalikan Hakim Pejabat Agama Islam Ulu Langat.

Mawar, 24, adalah anak sulung kepada pengasas tudung Fareeda, menerima mas kahwin sebanyak RM506.

Ketika upacara membatalkan air sembahyang, Fizo menyerahkan mas kahwin dan menyarungkan sebentuk cincin berlian ke jari manis isterinya itu dan Mawar turut menyarungkan sebentuk cincin ke jari Fizo.

Pemilik perniagaan Hot Burger itu turut menyerahkan tujuh dulang hantaran berupa mas kahwin, jam tangan, tas tangan, sebentuk cincin berlian putih, jongkong emas berukir perkataan ‘Fizo Love Mawar’ seberat 1.011 kg dan sebuah vespa.

Kesemua hantaran ini dibawa khas oleh rakan artis yang juga rakan baik Fizo iaitu Fahrin Ahmad, Iqram Dinzly, Shaheizy Sam, Johan As’ari, Kamal Adli, Karl Shafek dan Nazim Othman serta diketuai oleh Datuk Rosyam Nor.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2