NUFFNANG ADS

Saturday, November 9, 2013

Yana cukup selesa dengan 'Nocturnal'


Yuna kini baharu sahaja melancarkan album Inggeris terbaharunya, Nocturnal di tanah air pada 8 November lalu setelah melancarkannya di Los Angeles pada 29 Oktober lalu. 

Tambahnya, album baharunya itu menonjolkan sisi kematangannya dalam penyampaian muziknya.

“Nocturnal menunjukkan sisi kematangan saya bagi setiap lagu yang dibawakan. Rasa macam diri saya seorang yang berbeza pada album sebelum ini.

“Ini mungkin adalah kerana saya mendalami pelbagai muzik di Amerika Syarikat (AS) membuatkan pengetahuan muzik saya juga meluas,” jelasnya.

Sehubungan itu, katanya, disebabkan gabungan pelbagai elemen muzik ke dalamnya menyebabkan dia sukar mengklasifikasikannya sebagai genre apa.

Menceritakan dengan lebih lanjut tentang album baharunya itu, dia berkata, kali ini dia tidak berdepan dengan cabaran yang besar sepanjang menjalani proses rakaman kerana jadual seninya tidak terlalu padat.

“Saya cukup selesa sepanjang proses rakaman dijalankan. Berbanding dengan album terdahulu, saya cukup sibuk dengan persembahan jelajah tetapi kali ini saya lebih santai,” katanya yang hanya mengambil masa selama enam bulan untuk menyiapkan album tersebut.

Malah, katanya lagi, kesemua lagu yang terhasil adalah inspirasinya sepanjang perjalanannya ketika menjayakan konsert jelajah di beberapa bandar di AS, tahun lalu.

Nocturnal yang membawa konsep pop organik, R&B Soul dan akustik memuatkan 14 lagu seperti Falling, Mountains, Rescue, Lights And Camera, Lovely Intermission, Someone Who Can, I Want You Back, Come Back, Colors, I Wanna Go dan Escape.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2