NUFFNANG ADS

Sunday, April 20, 2014

Majlis resepsi sederhana tapi meriah

SEDERHANA tapi meriah, itulah suasana yang boleh digambarkan melalui majlis resepsi putera-putera Yusof Haslam, Mohd Shamsul Yusof dengan pasangannya Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin serta Syafiq Yusof dengan pasangannya, Aiesha Zainal di Dewan Perdana Felda, Jumaat lalu.

Jika resepsi selebriti lain lazimnya menekankan konsep perkahwinan penuh glamor gah serta tajaan busana pengantin dan barang kemas bernilai ratusan ribu, keluarga pengarah terkenal sebelah lelaki ini lebih selesa memilih majlis ringkas tetapi sangat bermakna selain dapat dirasai oleh semua tetamu yang hadir.

Uniknya, tiada acara tepung tawar yang dijalankan, sebaliknya digantikan dengan upacara bersalaman antara keempat-empat mempelai dengan ahli keluarga dan jemputan VIP sambil diiringi alunan selawat dan lagu-lagu popular Maher Zain.

Penuh syahdu dan islamik, konsep majlis ini bertepatan dengan 'penghijrahan’ Shamsul-Puteri Sarah yang kini memilih untuk lebih mendalami agama di samping sesuai dengan status bapa mertua Syafiq yang bergelar ustaz.

Tampil dalam busana tajaan Jakel, kedua-dua pasangan pengantin kelihatan segak dan jelita dengan seri kebahagiaan yang terpancar di wajah masing-masing, apatah lagi resepsi adik-beradik yang dilangsungkan ini memenuhi hajat ayah mereka untuk melihat mereka disandingkan serentak.

Status keluarga ternama tidak menghalang Datuk Yusof Haslam mengadakan majlis serba ringkas selaras dengan konsep agama Islam yang menekankan unsur kesederhanaan.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2