NUFFNANG ADS

Saturday, April 12, 2014

Scha Al-Yahya menunggu kehadiran orang baharu

BETULLAH kata orang, anak adalah pelengkap hidup buat pasangan suami isteri.

Melihat sahaja raut wajah pelakon cantik, Scha Al-Yahya, jelas terpancar sinar kebahagiaannya yang kini sedang meniti masa menunggu kehadiran orang baharu dalam hidupnya bersama suami tercinta, Awal Ashaari.

Sama seperti pasangan lain, Scha akui berita kehamilan itu adalah anugerah terindah buat hidupnya.

“Alhamdulillah, selepas tiga bulan menjalani pembedahan endometriosis saya disahkan hamil. Memang terkejut tapi pada masa yang sama, saya dan Awal benar-benar bersyukur dengan rezeki ini.

“Sekarang kandungan saya sekarang sudah masuk enam bulan atau 24 minggu. Saya dan Awal sangat teruja menyambut kelahiran cahaya mata pertama kami dan mengharapkan semuanya selamat,” katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran pelancaran haruman terbaharu Avon ‘Instinct’ di Restoran Borneo Rain Forest, baru-baru ini.

Berkongsi cerita pada awal kehamilannya, Scha akui tahap kesihatannya agak menurun akibat alahan teruk yang dialaminya.

“Masa awal kandungan, kesihatan saya memang teruk sehingga kehilangan empat kilogram disebabkan alahan. Selera makan pun kurang.

“Paling teruk, saya memang tidak boleh dengar bunyi telefon bimbit sehingga terpaksa meletakkan mood ‘silent’.

“Mula-mula ingatkan saya hadapi tekanan, tapi kawan-kawan cakap ia adalah alahan dan normal untuk sesetengah ibu yang mengandung,” ujarnya.

Tambah Scha lagi, selepas usia kandungan mencecah tiga bulan, kesihatannya mula pulih kerana alahan yang dialami hilang.

“Lepas tiga bulan, saya sudah boleh mulakan aktiviti-aktiviti seperti biasa dan semua kerja yang tertangguh ketika awal-awal hamil juga telah selesai.

“Perubahan yang saya alami sekarang, selera makan nasi bertambah dan berat badan saya sudah bertambah lima kilogram,” katanya yang akui masih belum membuat sebarang persiapan menyambut anak pertamanya.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2