NUFFNANG ADS

Tuesday, November 22, 2011

Datuk Sharifah Aini buat kerja amal


Datuk Sharifah Aini boleh juga digelar penyanyi amal. Ini kerana percaya atau tidak, penyanyi yang lebih mesra dengan panggilan Kak Pah itu sehingga kini sudah terbabit dengan 3,000 acara amal sepanjang 42 tahun pembabitannya sebagai anak seni.

Bagaimanapun, sejak dua tahun yang lalu Kak Pah yang memulakan karier sebagai penyanyi ketika berusia 14 tahun itu sudah mula menganjurkan sendiri acara bagi membantu golongan yang memerlukan.

“Sehingga sekarang saya telah menganjurkan sebanyak lima acara amal dengan memberi bantuan kepada lima buah sekolah tahfiz serta rumah anak yatim di sekitar Lembah Klang. Sasaran saya buat masa ini adalah untuk membantu 15 buah sekolah.

“Jadi pada 17 Disember ini saya akan menganjurkan sebuah lagi acara yang dinamakan majlis Makan Malam Amal Tiga Sahabat untuk memberi bantuan kepada sebuah sekolah tahfiz dan anak yatim lagi,” jelasnya pada satu sidang akhbar baru-baru ini.

Ujar Kak Pah, dua buah sekolah yang akan dibantunya itu adalah Madrasah Tahfiz Tahsin Al-Quran yang terletak di Puchong, Selangor serta rumah anak yatim Baitul Ehsan di Taman Maluri, Kuala Lumpur.

Menurutnya lagi, jumlah sumbangan yang akan diserahkan itu nanti adalah berdasarkan keuntungan setelah ditolak semua kos perbelanjaan untuk acara tersebut yang akan berlangsung di Hotel Royale Chulan, Kuala Lumpur.

“Untuk menganjurkan acara-acara amal sebegini, biasanya saya memerlukan kos sekitar RM170,000. Setelah ditolak bayaran kepada pemuzik dan penyanyi undangan, maka selebihnya itu akan diserahkan kepada mereka,” ujarnya.

Menariknya tentang acara amal yang dianjurkan kali ini, Kak Pah menerusi syarikatnya iaitu Seri Dewi Production Sdn. Bhd. turut mengundang dua orang penyanyi popular dari Indonesia iaitu Grace Simon dan Dewi Yull.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2