NUFFNANG ADS

Tuesday, May 6, 2014

Ada konspirasi hendak menjatuhkan saya - Jef Sepahtu

Sebaik nama pelawak Jep Sepahtu, 28, berada di puncak selepas menang ba-nyak anugerah, dia mula dihujani pelbagai kontroversi.

Bermula dengan perselisihan faham dan perang dinginnya dengan anggota kumpulan lawak Shiro, Shahrul, kemudian dikatakan bertunang secara senyap-senyap. Terbaru, pelawak asal dari Kampung Melayu, Jalan Sultanah, Kulai, Johor itu dikatakan memaki peminat.

Jep atau nama sebenarnya Mohd Nadzri Zainal Abidin mengaku tertekan dengan segala cerita ditimbulkan. Katanya, cerita berterusan seperti itu ibarat jadual yang ditetapkan dan seolah-olah ada komplot untuk memburuk-burukkan namanya.

“Bayangkan apabila sesuatu isu mengenai saya mula reda, selang dua minggu kemudian timbul pula cerita lain. Dalam hati saya turut bertanya apa motifnya perkara ini ditimbulkan.

“Saya boleh faham jika ia sekadar gosip. Cuma yang membimbangkan saya apabila cerita disebarkan itu menjadi fitnah apabila dakwaan dibuat tidak disertakan dengan asas atau bukti kuku. Bagi saya, ia tidak adil.

Kata Jep, dia kecewa dan tertekan apabila cerita buruk mengenainya berterusan, sedangkan dia jarang bercampur dengan orang dan sebaik mungkin menjaga silaturahim antara rakan dan peminat.

“Itu yang membuatkan saya rasa pelik. Ia (gosip dan kontroversi) timbul seperti satu rancangan atau konspirasi hendak menjatuhkan nama saya.

“Bayangkan, saya boleh mengagak hari ini tiada apa-apa cerita buruk mengenai saya tetapi selepas dua minggu, ada perkara baru.

“Perkara itu seperti dijangka dan benar ia keluar. Fitrah manusia kita memang tidak boleh memuaskan hati semua orang, tetapi apa yang berlaku kepada saya adalah melampau,” katanya.

Bagi Jep, apa yang berlaku kepadanya membuatkan dia risau apabila ada pihak bertanya, apatah lagi ada penjelasan diberi tidak sama dengan kenyataan balas diberi. Disebabkan perkara itu, dia lebih selesa berdiam diri.

“Saya akui sebagai artis, cerita gosip seperti itu adalah asam garam. Saya kena faham dunia selebriti memang lumrahnya begitu, tetapi biarlah ia berpada-pada. Ini sampaikan mereka bercerita seperti lebih tahu daripada tuan empunya diri.

“Contoh paling baik, cerita saya bertunang. Perkara itu tidak benar dan tidak berlaku. Kadangkala tertanya dalam hati, apa yang mereka mahukan sebenarnya.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2