NUFFNANG ADS

Saturday, May 28, 2011

Ameng: Saya reda hukum sebat

Blank menghulurkan sumbangan pada Sabariah sambil diperhatikan rakan artis rock.


KLUANG - 12 hari Ameng Spring menjalani hukuman di Penjara Kluang, namun dia mulai terasa betapa sepinya hari-hari dilalui di sebalik tirai besi. Debarnya kian dirasai menanti detik hukuman sebat 10 kali yang dikenakan ke atasnya.

“Saya terima hukuman sebat itu. Belum lagi dikenakan, tetapi saya reda,” katanya ketika ditemui di Penjara Kluang bersama rakan artis rock.

Biarpun ada artis tempatan lain terjebak dengan dadah, Ameng menjadi artis tempatan pertama dijatuhi hukuman sebat.

Ketika ditangkap polis pada 1 Februari lalu, wajahnya selamba tetapi sewaktu dikunjungi rakan artis rock di Penjara Kluang, Ameng sebak hingga menitiskan air mata.

Bukan mudah untuk Ameng menangis, tetapi Isnin lalu penyanyi lagu Bourgenvilla dan Sampai Hati ini sukar membendung rasa sedihnya, terasa hiba hatinya sebaik terpandang wajah lapan artis rock daripada lapan kumpulan rock membuat kejutan melawatnya di penjara.


Sejak dijatuhi hukuman penjara lapan tahun dan 10 sebatan oleh Mahkamah Sesyen Melaka kerana memiliki dan memasukkan dadah dalam badan pada 12 April lalu, inilah julung kali Ameng atau nama sebenarnya Wan Aminuddin Wan Ismail, 43, dikunjungi rakan seperjuangan dalam bidang nyanyian.

Lebih membuat hatinya terusik apabila melihat anak kecilnya, Wan Amar Haikal, 3, yang turut bersama rombongan artis rock itu, teresak-esak kerana terlalu rindukan ayahnya.

Isterinya, Sabariah Zakariah, 41, dengan nada sebak memberitahu, memang sukar menjelaskan kepada anaknya apa yang menimpa Ameng.

“Tidak seperti sebelum ini, Ameng biasa saja ketika mula masuk penjara, tetapi kali ini nampak dia sungguh sedih. Bukan saja dia terperanjat melihat rakan artis rock datang mengejut tetapi mengenangkan anaknya yang menghidap asma teresak-esak sebaik memandang wajah ayahnya,” katanya.

“Hampir setiap hari anak saya bertanya sambil merengek ke mana papa pergi. Anak kami menghidap asma, apa yang boleh saya jelaskan setiap kali dia bertanya, saya jawab papa work (kerja), papa work. Ini kali kedua saya membawa anak saya melawat ayahnya di penjara.

Melalui sahabat baiknya, Baggio vokalis kumpulan Damasutra, Ameng berkata, dia belum dapat sesuaikan diri menjalani kehidupan di penjara.

“Berkali-kali dia meluahkan rasa kesal dan belum menerima hakikat yang dirinya dipenjara. Selama berkawan dengannya sejak kami bujang, tidak pernah saya lihat Ameng sesedih begini, tetapi di Penjara Kluang ketika memandang kami, dia menangis membuatkan saya pun turut sebak,” katanya.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2