NUFFNANG ADS

Saturday, May 7, 2011

Fatimah Juling Dalam Putera Negara

Linda Hashim.



Pelakon Linda Hashim 29, sedang gigih menjalani kelas lakonan bawah bimbingan Fatimah Abu Bakar dan pengarahnya sendiri selama sebulan, meneliti jalan cerita dan skrip yang dipersembahkan dengan hati terkuak lebar.

Dalam filem Putera Negara, Linda memegang watak sebagai isteri kepada bekas Timbalan Perdana Menteri, Allahyarham Tun Dr. Ismail Abdul Rahman iaitu Allahyarham Toh Puan Norashikin Mohd. Seth.

Semestinya, dia harus melakukan banyak rujukan terutamanya dalam menghayati peribadi wanita yang hidupnya penuh protokol.

“Watak itu memang mencabar. Saya perlu berhati-hati memandangkan watak yang diberi bukannya sembarangan. Kalau tiada aral, penggambaran filem ini akan bermula Jun nanti,” ceritanya bersulam gembira.

Juling satu watak menarik lakonan saya dalam drama Fatimah Juling The Series. Sebenarnya agak menyakitkan dan penat menjulingkan mata dalam tempoh yang agak lama. Lagi pun saya kena menjulingkan mata tanpa menggunakan kesan khas atau kanta lekap untuk menampakkan mata itu juling. Seksa juga tapi seronok.

Nasib baik orang tidak kenal saya dengan kontroversi sebaliknya menerusi bakat. Lebih teruja apabila ada sebilangan peminat yang masih ingat lakonan saya dalam drama Cinta Villa Daddy dan Semarak Naga sekitar tahun 2002.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2