NUFFNANG ADS

Sunday, May 8, 2011

Zami Ismail makin pulih

Zami di Unit Rawatan Rapi (ICU), namun kini sudah dipindahkan ke wad biasa.



AMPANG: “Terima kasih kepada rakan artis yang melawat saya dan mereka yang bertanya khabar. Alhamdulillah kesihatan saya semakin baik,” kata pelawak veteran, Zami Ismail, 67, yang kini menerima rawatan di Hospital Ampang (HA), di sini selepas dimasukkan ke hospital itu kerana sesak nafas, Khamis lalu.

Dia yang terkenal dengan watak Pak Uda dalam siri komedi Pi Mai Pi Mai Tang Tu dikejarkan ke HA selepas mengadu sesak nafas ketika dalam perjalanan ke lokasi penggambaran bagi program Aidilfitri bertajuk Gulai Tempoyak di Hulu Langat.

“Doktor memberitahu, saya mengalami sesak nafas kerana paru-paru dijangkiti kuman dan bernasib baik sempat diselamatkan,” katanya.

Menurutnya, penyakit itu sering menyerangnya sebelum ini dan sebab itulah dia sentiasa membawa alat bantuan pernafasan bersama-sama ke mana saja.

“Pada hari kejadian itu, saya juga sudah menggunakan alat bantuan pernafasan berkenaan namun ia gagal memberi kesan. Ketika mula dimasukkan ke hospital, saya ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU), namun kini sudah dipindahkan ke wad biasa,” katanya.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2