NUFFNANG ADS

Monday, August 15, 2011

Minggu Ini cabaran buat Jambu

DARI kiri: YUS, Taukeh dan Acong tidak menghadapi sebarang masalah dalam mencari keserasian bersama ketika membuat persembahan.



Kumpulan yang dianggotai oleh Zamatul Zamri Zakaria atau lebih sinonim dengan Taukeh dan Yusry Edoo atau Yus itu telah mengejutkan ramai pihak dengan persembahan yang cukup konsisten saban minggu.

Sinonim dengan warna merah jambu, ternyata gandingan mereka berdua dilihat sangat tepat dengan tampil menerusi lawak-lawak yang melucukan sehingga menduduki tempat keempat pada aksi final Maharaja Lawak.

Selepas itu, kumpulan berkenaan terus mendapat perhatian ramai di samping menerima beberapa tawaran sebaik sahaja rancangan Maharaja Lawak berakhir. Terbaru, mereka telah muncul dalam rancangan Lawak Minggu Ini.

Ditemui pada rakaman siaran langsung rancangan tersebut di Putrajaya baru-baru ini, mereka menyifatkan ia sebagai satu penghormatan kepada mereka apabila diundang untuk menjayakan rancangan terbaharu yang disiarkan di saluran Astro Warna.

“Selepas rancangan Maharaja Lawak, ini adalah rancangan komedi terbaru yang menampilkan Jambu. Pada kami rancangan Lawak Minggu Ini adalah sebuah rancangan komedi yang cukup menarik, tetapi ia turut menguji kami sebagai pelawak.

“Tidak dinafikan menyertai rancangan ini memang memberi satu cabaran yang besar kepada kami. Kalau sebelum ini kami sekadar beraksi dalam tempoh lima hingga enam minit, namun kali ini kami harus membuat persembahan di pentas selama satu jam,” jelas Taukeh.

Tambahnya lagi, mereka terlebih dahulu akan berbincang sesama sendiri tentang konsep yang ingin dipersembahkan kerana tampil sebanyak empat buat sketsa yang berlainan dalam satu masa memerlukan mereka menghasilkan idea-idea menarik dalam setiap persembahan.

Namun begitu, pada kali ini mereka merasakan lebih santai dan tidak terlalu tertekan kerana ia bukanlah sebuah pertandingan, malah pihak produksi memberi kebebasan sepenuhnya kepada mereka untuk tampil dengan lawak-lawak yang sesuai.

Ditanya mengenai mengenai persembahan pada malam itu, Taukeh memberitahu 80 peratus lawak yang ditampilkan adalah secara spontan di samping Acong Sweetchild yang turut dipilih sebagai tetamu undangan mereka.

“Untuk persiapan menyertai rancangan ini kami memang jarang berlatih dan lebih banyak membuat perbincangan. Biarpun diberikan kebebasan, tetapi kami masih mengikut garis panduan yang telah ditetapkan,” ujarnya.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2