NUFFNANG ADS

Friday, August 26, 2011

Nikah VIP: Rossa nafi tetapi akui Malaysia rumah keduanya

Ibu Tunggal Rossa punyai satu anak.




Rossa meluahkan rasa terkilan pada gosip yang mengaitkan dirinya dalam kehidupan seorang lelaki bergelar VIP yang sudah berkeluarga.

“Kenapa wartawan itu tergamak menulis berita yang tidak berasas itu mengenai saya?” soalnya kepada penulis dalam satu pertemuan di kediaman baharunya di Jakarta, Indonesia baru-baru ini.

Ternyata, dia sangat bingung ketika menerima kiriman laporan berita itu yang disampaikan oleh teman karibnya di Kuala Lumpur.

“Apakah mereka mencemburui kerjaya saya di sana?” soalnya lagi dalam nada yang amat hiba meminta pengertian penulis.

Lebih menyedihkan Rossa ialah, dia bimbang gosip tidak benar itu akan menjejaskan nama baiknya di Malaysia yang sudah seperti rumah keduanya.

“Saya takut reputasi saya terjejas. Saya juga bimbang nanti isteri-isteri orang ternama (VIP) di Malaysia takut untuk mengundang saya lagi mengadakan persembahan di sana,” luah Rossa lagi.

Kata Rossa, bukan dia tidak boleh menerima hakikat bahawa kehidupan peribadinya sering diintai oleh masyarakat dan media.

Bahkan, tegasnya lagi, bukan sehari dua dia menjadi artis. Sudah lebih sedekad dan dia sedia maklum itulah harga yang harus dibayar apabila dia memilih untuk menjadi orang ternama dan sering dipuja peminat.

Namun, gosip kali ini yang disiarkan di media Malaysia bagaikan satu tamparan buatnya kerana dia tidak pernah menyangka rakan-rakan media di negara jiran yang sudah dianggap sebagai sebahagian daripada keluarganya tergamak menulis perkara yang tidak benar.

“Saya tidak marah kalau wartawan mahu menulis gosip mengenai saya. Tetapi, biarlah gosip itu berasas dan ada faktanya, bukan menulis perkara yang tidak benar,” kata Rossa menyambung perbualan.

Dari kaca matanya, penulis dapat menelah bahawa ada sebab untuk Rossa sangat bimbang dan resah dengan tulisan mengenai ‘skandalnya dengan suami orang’.

Ia kerana, wanita yang berstatus ibu tunggal kepada seorang cahaya mata, Rizky Langit Ramadhan ini sedang menganyam buih-buih cinta dengan seseorang.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2