NUFFNANG ADS

Thursday, June 13, 2013

Album baru Hafiz 'mini magazine'

Kemerduan dan kelantangan suara yang dimiliki penyanyi remaja, Hafiz Suip nyata mampu membawa karier nyanyiannya sehingga ke tahap yang membanggakan.

Bagi meneruskan kejayaan itu, Hafiz kini tampil dengan buah tangan terbarunya berjudul Luahan Hati Anak Seni, yang merupakan album ketiganya.

Album yang berkonsep 'mini magazine' ini mempertaruhkan sembilan buah lagu ciptaan komposer dan penulis lirik hebat Malaysia dan Indonesia seperti Ajai, LY dan Baiduri, Kuncidemak, serta Satriyaa Anggun.

"Secara keseluruhannya, genre lagu-lagu yang terkandung dalam album ini adalah balada. Penghasilan album ini adalah khas buat peminat yang tidak pernah jemu menyokong karier saya.

"Selain peminat, saya turut menghargai sokongan keluarga yang sentiasa membantu saya sejak awal. Oleh itu, dengan penghasilan album ini saya mahu dikenali sebagai Hafiz Suip kerana mahu berkongsi kejayaan ini bersama mereka," katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran albumnya, kelmarin.

Tambah Hafiz, banyak pengalaman dan cabaran baru yang ditimba sepanjang proses penghasilan album tersebut dijalankan.

"Gara-gara demam dan tiada suara semasa proses rakaman di Indonesia, atas cadangan krew di sana saya terpaksa minum kicap pekat yang dicampur dengan perahan limau nipis.

"Alhamdulillah, petua itu berkesan dan saya dapat sempurnakan proses rakaman dengan baik," katanya tersenyum gembira.

Antara lagu yang dimuatkan dalam album ini adalah Bahagiamu Deritaku, Mungkinkah, Hanya Ingin Kau Cinta, Deklamasiku, Kesimpulan, Patah Hati, Satu Cerita, Muara Hati dan Matahari.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2