NUFFNANG ADS

Wednesday, June 12, 2013

Saya bukan bengis - Awie


Dari segi penampilan dan imejnya, mungkin ramai yang beranggapan, penyanyi rock terkenal, Awie, seorang yang garang.

Namun, vokalis kumpulan Wings ini mengakui mungkin ia adalah tanggapan awal sebelum mengenali dirinya yang lebih suka berjenaka.

Mula membuat penghijrahan dari segi pengambilan watak menerusi filem komedi pertama, Baik Punya Cilok, kebolehan Awie dalam filem genre komedi semakin mendapat perhatian.

Menurut Awie atau nama sebenarnya, Ahmad Azhar Othman, individu yang berjaya mencungkil kebolehan berjenakanya ialah, pengarah dan pelakon, Afdlin Shauki dan Mamat Khalid.

"Saya sendiri tak tahu yang saya ni boleh berlakon watak komedi. Tapi, saya memang suka bergurau dengan kawan-kawan. Ramai yang menyangka saya ni bengis dan garang, tapi sebenarnya tidak pun. Kawan-kawan saya tahu perangai saya.

"Namun, bergurau dengan kawan-kawan tak sama dalam filem. Untuk membawakan watak-watak komedi juga bukanlah perkara senang kerana bukan mudah nak buat orang ketawa," katanya yang menampilkan lakonan berkesan menerusi filem, Zombie Kampung Pisang, Cuci, Hantu Kak Limah Balik Rumah dan Husin, Mon & Jin Pakai Toncit.

Jika suatu ketika dahulu, Awie lebih sinonim dengan watak serius menerusi filem Sembilu, Tragedi Oktober dan Maria Mariana II.

Menurut Awie, watak serius lebih mudah dilakonkan berbanding watak komedi yang memerlukan mimik muka dan gerakan.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2