NUFFNANG ADS

Sunday, October 24, 2010

Lisa, Bront pelakon terbaik

Lisa,Bront bersama trofi masing-masing.



SHAH ALAM: Aktres jelita Lisa Surihani dan aktor, Bront Palarae diumumkan Pelakon Wanita dan Lelaki Terbaik di Festival Filem Malaysia Ke-23 (FFM23) yang berlangsung di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC), malam tadi.

Manakala, filem Magika sentuhan pengarah yang baru saja diumumkan Pengarah Harapan, Edry Abdul Halim diumumkan filem terbaik.

Pelakon dan pengarah muda, Shamsul Yusof pula diumumkan sebagai Pengarah Filem Terbaik menerusi filem ketiga arahannya Evolusi KL Drift 2.

Kemenangan Lisa Surihani (Lagenda Budak Setan) sekali gus membenam harapan pesaing lain yang tidak kurang hebatnya, Jasmine Michael (Estet), Maya Karin (Pisau Cukur), Mislina Mustaffa (Karaoke) dan Putri Mardiana (Santau) untuk membawa pulang trofi yang mengiktiraf bakat dan lakonan mereka dalam dunia perfileman tanah air.

Calon lain berentap untuk Anugerah Pelakon Lelaki Terbaik, Esme Daniel (Santau), Farid Kamil (Lagenda Budak Setan), Shamsul Datuk Yusof (Evolusi KL Drift 2) dan Zul Huzaimy (Haq).

Anugerah Filem Pendek Terbaik berpihak kepada Projek Genex (Ainotek Sdn Bhd) yang mengalahkan filem pendek Hargai Sejarah Keluarga (Yellow Pictures Sdn Bhd), Srok (Syaabani Production), Sub Rosa (Nadiah Hamzah) dan The Five Rules (Universiti Teknologi Mara, Shah Alam).

Filem Animasi Terbaik diberikan kepada Buas (Charukphong Anuvong).

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2