NUFFNANG ADS

Tuesday, October 19, 2010

YANTI: Urus keluarga sendiri

SARI YANTI tidak kesal bentuk tubuhnya berubah selepas melahirkan Barr.


ADA keterujaan yang tidak dapat ditahan-tahan oleh pelakon cantik Sari Yanti saat berbicara tentang kehidupan barunya sebagai isteri kepada Mohd. Eddy Casmady Che Hussin atau Eddy dan ibu buat anak yang diberi nama Barr Al Aliy.


Keterujaan tersebut bukan dibuat-buat, walau pada awalnya dia sendiri tidak begitu yakin mampukah menguruskan rumah tangga sendirian dan menjaga anak sulungnya itu tanpa bantuan sesiapa.

Namun selepas tiga bulan menjaga Barr sendirian, hatinya semakin berat untuk meninggalkan bayi lelaki yang lahir pada Julai lalu itu. Sebaliknya dia semakin teruja apabila dapat menjadi saksi perkembangan Barr di depan mata.

Lebih memberi erti, biar pernah putus asa kerana berasa tidak mempunyai susu badan yang mencukupi untuk anaknya itu, sebaliknya Tuhan memberi rezeki dengan melimpahkan jumlah susu badannya.

Kini, sejak lahir, sudah tiga bulan Barr hanya menikmati susu badannya. Bukan bergantung kepada susu formula dan dia sendiri terbiasa untuk memenuhi kehendak Barr yang kerap menyusu.

"Saya akui, pada mula melahirkan Barr dulu, saya kurang positif. Mungkin kerana ia pengalaman pertama kali, terutama tentang memberi susu badan dan kemampuan saya untuk menguruskan Barr sendirian.

"Namun atas sokongan semua, Alhamdulillah, saya mendapat energi positif dan sehingga hari ini, selepas tiga bulan saya tidak menghadapi masalah untuk menguruskan Barr sendirian tanpa bantuan pembantu.

"Walaupun sedikit penat, tetapi pengalaman membesarkan anak di hadapan mata sendiri adalah satu perasaan yang sukar digambarkan.

"Lebih-lebih lagi apabila saya mampu melihat senyuman pertamanya, keletah pertamanya dan banyak hal yang menjadikan saya saksi pertama pada setiap peringkat tumbesaran anak saya," kata Sari panjang lebar.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2