NUFFNANG ADS

Wednesday, May 25, 2011

Penggambaran Adnan Sempit 2 bermula

PENGGAMBARAN Adnan Sempit 2 dijalankan sekitar Kuala Lumpur.


Jika Ahmad Idham menjadi pengarah untuk filem pertama, Adnan Sempit ternyata telah mencatat kejayaan tersendiri apabila menjadi filem tempatan pertama yang memperoleh kutipan melebihi RM7 juta pada tahun lalu. Kini tanggungjawab untuk mengarah Adnan Sempit 2 telah diberikan kepada Ismail Bob Hashim.

Menurut Bob, filem tersebut adalah kesinambungan kepada filem pertama dan langsung tidak berkaitan dengan drama Adnan Sempit yang disiarkan di saluran Astro sebelum ini.

“Apa yang boleh saya katakan untuk filem ini, jalan ceritanya lebih menarik apabila Adnan akan dibentuk menjadi seorang ahli korporat dan perlu mempelajari bahasa Inggeris,” ujarnya ketika ditemui di lokasi penggambaran filem tersebut baru-baru ini.

“Bagaimanapun, dia masih lagi kekal sebagai seorang mat rempit, manakala Nadia pula akan dilatih oleh ibunya untuk menjadi suri rumah tangga untuk tempoh yang sama,” ujarnya yang menjadi penolong pengarah untuk filem pertama.

Tambah Bob, untuk sambungan Adnan Sempit ini, dia masih lagi mengekalkan kesemua pelakon-pelakon asal seperti Sam dan Intan Ladyana kecuali Cat Farish dan Julia Hana.

Jelasnya, mengikut perancangan asal filem ini akan mula dihasilkan pada awal tahun, namun ia terpaksa ditangguhkan kerana mahu memilih skrip dan jalan cerita yang sesuai.

“Untuk skrip sahaja, ia telah dirombak sebanyak enam kali oleh saya dan panel skrip MIG sehinggalah kami tertarik untuk memaparkan jalan cerita yang membentuk Adnan menjadi ahli korporat,” ujarnya.

1 comment:

SaiSyi said...

aritu diorag nk buat shoot kat opis kita tau..tapi bos tak bagi..HuHuHu...kalau tak, dapatla jumpa Sam.

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2