NUFFNANG ADS

Wednesday, June 8, 2011

Malaysia Rumah ke 2 buat Rossa


Sri Rossa Roslaina Handiyani



DALAM kerjaya Rossa nyata sudah berada pada kedudukan paling selesa - tersohor di tanah kelahiran dan menempa tempat tersendiri di kalangan peminat muzik negara jiran, khususnya Malaysia.

Namun rona percintaan yang dilalui penghibur Indonesia itu tidak serancak kerjaya seninya, bermula dengan ikatan perkahwinan yang kecundang tatkala populariti memuncak dan kini dikhabarkan sedang bercinta dengan anak seorang tokoh politik terkenal di Jakarta pula menemui titik noktahnya.

Namun bagai tiada sisa duka pada wajahnya. Hanya tawa gembira selain celoteh bersahaja yang muncul satu persatu daripada bibir munggil pemilik nama Sri Rossa Roslaina Handiyani yang diterbangkan sekali lagi ke Kuala Lumpur memenuhi permintaan ramai.

“Ya, saya masih solo!” luahnya ringkas sambil tertawa besar apabila diminta mengulas lanjut desas-desus yang bertebaran terutama menerusi laman sosial mengenai kisah cintanya.

Rossa yang ditemui di sebuah puat membeli belah di Petaling Jaya ketika sesi bertemu peminat datang kembali untuk mengadakan persembahan eksklusif pada esok dan Jumaat ini di Tropicana Golf & Country Resort tampak seperti selalu - ceria!

Akui penyanyi lagu Pudar itu lagi, bersendirian tidak bermakna dirinya sunyi kerana di sekelilingnya ramai insan tersayang yang ada di sisi untuk melalui hari-hari indah, malah memenuhi undangan pentas hingga ke Kuala Lumpur juga membuatkan masanya sentiasa terisi.

“Saya sangat sibuk hingga tiada masa untuk bersedih. Sekarang saya masih mencari yang terbaik atau mungkin jodoh saya ada di Malaysia,” selorohnya lagi yang sememangnya cukup suka berjenaka.

Sememangnya, jika dihitung Kuala Lumpur sudah menjadi rumah kedua ibu kepada Rizky Langit Ramadhan kerana sejak awal tahun hingga kini sudah empat kali Rossa ‘turun’ ke negara ini dengan kunjungan terbaru April lalu untuk promosi album kompilasi, Harmoni: Jalinan Nada dan Cerita.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2