NUFFNANG ADS

Saturday, January 28, 2012

Ummi bertuah dianugerah bakat besar



Ummi Nazeera pulang ke tanah air (dari Melbourne) sejak Disember lalu dan pantas dia disunting untuk berlakon di layar lebar sekali gus mengubat kerinduan peminat. Apatah lagi kemunculan terakhir Ummi ialah semasa mempromosikan filem Hikayat Merong Mahawangsa.

"Saya sedang bercuti semester selama tiga bulan selepas menduduki peperiksaan akhir.

"Kesempatan bercuti panjang kali ini saya rebut dengan menerima tawaran berlakon filem Penanggal arahan Ellie Suriati," tutur Ummi lembut.

Skrip filem itu diutus berbatu-batu ke tempat Ummi belajar di Institut Teknologi Diraja Melbourne (RMIT) setelah kata sepakat diputuskan sejak Oktober lagi.

Apa istimewanya Ummi yang kali terakhir tampil dalam filem Hantu Kak Limah Balik Rumah itu? Pengarah filem itu, Ellie pernah berkata bahawa Ummi bertuah kerana dianugerahkan bakat lakonan yang besar.

Mereka saling memuji. Ellie mengagumi wajah kemelayuan Ummi. Ummi pula terkesan dengan kuasa luar biasa Ellie dalam menghayati setiap watak lakonannya.

"Saya bertuah kerana ditawarkan berlakon untuk filem ini. Saya tahu siapa pengarah dan penerbitnya. Mereka bukan calang-calang orang.

"Jujurnya ada perasaan takut untuk kembali ke set penggambaran kerana saya sudah dua tahun tidak memegang skrip. Naskhah ini (Penanggal) adalah sesuatu yang baharu buat saya.

"Mujurlah saya mendapat banyak tunjuk ajar daripada pengarah. Pulang ke tanah air, selepas berehat selama dua hari saya terus mengikuti sesi latihan selama tiga hari.

"Seterusnya menjalani penggambaran sehingga kini," ujar penuntut bidang perniagaan dan pemasaran itu.

Penanggal yang menelan kos kira-kira RM2.1 juta memulakan penggambarannya selama 50 hari sejak 10 Disember lalu hingga semalam.

Antara lokasi penggambaran yang kebanyakannya dilatari kawasan belukar itu melibatkan Melawati dan Hulu Langat di Selangor, Kuala Kangsar, Ipoh dan Trong di Perak serta Pantai Penarik, Terengganu.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2