NUFFNANG ADS

Thursday, February 2, 2012

Aliff Aziz berhijrah dari Singapura ke Kuala Lumpur

Aliff Aziz



Penyanyi remaja yang popular dengan lagu Sayang Sayang dan Kalau Cinta, Aliff Aziz, sanggup meninggalkan negara kelahirannya Singapura dan menetap di Malaysia bermula Januari lalu selepas menamatkan program khidmat negara selama dua tahun.

Di kala usia 21 tahun, Aliff sudah mula berdikari dan hidup seorang diri di Kuala Lumpur. Akuinya, meskipun terasa sunyi tanpa kehadiran keluarga, katanya, langkah berhijrah ke Kuala Lumpur merupakan keputusan yang tepat untuk kelangsungan kerjayanya.

"Memang terasa sunyi dan sedih juga bila teringatkan keluarga tetapi bagi saya keputusan ke Kuala Lumpur memang tepat dan tidak boleh ditangguhkan kerana dua tahun saya dalam program khidmat negara banyak perkara tertangguh. Sekarang saya memang berpusat di Kuala Lumpur seratus peratus.

"Sebelum ini saya berulang-alik antara Kuala Lumpur dan Singapura tetapi sekarang tidak lagi. Saya hanya akan pulang ke Singapura setiap tiga bulan sekali. Kalau ikutkan jarak di antara Kuala Lumpur dan Singapura bukannya jauh sangat, jika saya rindu sangat dengan keluarga, saya boleh balik bila-bila masa bergantung pada jadual," katanya yang ingin membawa ibu bapanya ke Kuala Lumpur jika kerjayanya sudah stabil.

Tambahnya, bagi mengelakkan terasa sunyi, dia akan mengisi masanya dengan bekerja sahaja.

"Saya habiskan masa dengan bekerja, sebab tujuan utama ke Kuala Lumpur adalah untuk kerja. Jadi, saya harus fokus dan serius. Saya rasa sejak tinggal sendirian, saya semakin matang dan berdikari. Biarlah saya susah sekarang untuk saya senang pada kemudian hari.

"Alhamdulillah, keluarga saya faham dan memberi kebenaran meskipun terdapat kebimbangan di hati mereka. Ibu saya berpesan, tinggal di negara orang, harus ingat asal usul dan di mana bumi dipijak di situ langit dijunjung," tuturnya.

Kontroversi fotonya sebelum ini benar-benar mematangkan dirinya, kini apabila tinggal sendirian ke mana sahaja langkah kakinya, Aliff lebih berhati-hati.

"Saya kena jaga tingkah laku dan saya akan berfikir panjang sebelum melakukan sesuatu perkara atau pergi ke mana-mana. Niat saya kini hanya untuk bekerja, jika berlaku juga kontroversi yang di luar jangkaan, kalau benar itu kesalahan saya, tidak boleh cakap apa lagi, memang saya kena tanggung sendiri," katanya tanpa cuba mengelak.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2