NUFFNANG ADS

Monday, February 6, 2012

Vanida Pengacara Chef Cilik Komplete Nutri





Aktres terkenal Vanida Imran kembali ke lapangan pengacaraan. Kali ini, Vanida menjadi pengacara untuk program masakan keluarga Dumex Chef Cilik Komplete Nutri yang akan mula bersiaran pada 13 Februari depan.

Meskipun program Nona dan Chef Cilik merupakan program yang berbeza, namun menurut isteri kepada aktor Rashidi Ishak itu, kedua-dua program itu memberi satu pengalaman baharu kepadanya.

“Saya sangat seronok mengacarakan program Chef Cilik, ia sangat berbeza dengan Nona kerana program ini melibatkan kanak-kanak dan juga ibu bapa mereka.

“Kalau untuk Nona saya kena kawal diri dan nada suara juga dijaga tetapi dalam program ini, adakalanya saya harus menjerit kerana ia sebuah pertandingan masakan,” katanya yang memotong rambut sebaik sahaja menamatkan tugas bersama Nona.

Vanida yang juga duta kepada produk Dumex memberitahu, cabaran utama yang harus ditanganinya dan juga pihak produksi adalah kanak-kanak.

Katanya bukan mudah untuk mengawal kanak-kanak yang berusia enam hingga 11 tahun ketika rakaman program dijalankan selama dua minggu.

“Biasalah kanak-kanak, mereka cepat bosan dan tidak boleh duduk diam. Sebab itu setiap kali rakaman, harus dilakukan dengan cepat jika tidak ada yang mata mula kuyu dan mula mengusik semua benda di sekeliling mereka.

“Ada masanya saya layan dan marah mereka seperti anak sendiri untuk memastikan mereka kekalkan mood untuk memasak,” balasnya.

Uniknya ujar Vanida, daripada 27 pasukan yang berentap, kebanyakan kanak-kanak yang terlibat adalah kanak-kanak lelaki berbanding perempuan.

“Siapa kata kanak-kanak lelaki tidak boleh memasak kerana kebanyakan mereka yang menyertai program ini adalah lelaki, saya sendiri terkejut,” ungkapnya.

Bercerita lanjut mengenai program Chef Cilik, Ketua Kandungan Jenama, Jualan Media Astro, Haris Ismail berkata, peserta program sebanyak 13 episod itu dipilih berdasarkan uji bakat yang dijalankan secara tertutup oleh pihak produksi.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2