NUFFNANG ADS

Thursday, February 16, 2012

Nora J hidup bahagia bersama Johan tanpa gosip

Nora J bersama suami Johan Nawawi


Mula mencipta nama pada 1994 menerusi album pertamanya yang berjudul Sandiwara, pemilik nama Wan Norafizah Ariffin atau lebih dikenali sebagai Nora J ini dilihat masih selesa berada dalam industri seni biarpun tidak sepopular dulu.

Bahkan isteri kepada komposer terkenal, Johan Nawawi, ini tidak pernah dihimpit sebarang kontroversi sama ada mengenai kehidupan peribadi, mahu pun pergolakan rumah tangga, sepanjang 20 tahun perkahwinannya.

Bercerita mengenai rahsia perkahwinan mereka, ibu kepada dua cahaya mata ini berkata, mereka tidak pernah mempunyai sebarang rahsia untuk mengekalkan keharmonian rumah tangga yang dibina.

Baginya, sikap saling memahami antara satu sama lain adalah perkara yang paling penting dalam sesebuah rumah tangga itu.

"Sedar tak sedar sudah 20 tahun kami bersama, sebenarnya memang tiada sebarang rahsia. Cuma bila ada yang bertanya 'resepi' kebahagiaan kami, saya cuma memberitahu bahawa antara satu-satu pasangan itu perlulah mempunyai persefahaman.

"Ada kalanya apabila berlaku masalah antara kami, kami lebih senang duduk bersama, berbincang dan menyo­kong antara satu sama lain. Selain itu apa yang paling penting kami sentiasa menitik beratkan pegangan agama dalam kehidupan.

"Insya-Allah selain sifat bertolak ansur, pegangan agama yang ada membantu kami menjalinkan hubungan dengan lebih tenang," katanya.

Menurut Nora, walaupun mereka sama-sama terlibat dalam industri seni, tetapi mereka tidak mempunyai masalah untuk meluang­kan masa bersama.

"Baik saya mahupun Johan sudah faham karier masing-masing. Biasanya kalau dia sibuk, saya akan menguruskan keluarga sepenuhnya begitu juga sebaliknya.

"Malah anak-anak juga sudah faham kerjaya ibu dan bapa mereka. Cuma apabila hari minggu kami tetap mencari masa untuk bersama," katanya.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2