NUFFNANG ADS

Saturday, May 5, 2012

Harun merajuk tidak mempertahankan jawatan presiden kerana Zed Zaidi ?




Sejak awal April lalu, Zed Zaidi memanaskan industri hiburan tempatan. Semuanya gara-gara kelantangannya mempersoalkan kemenangan bintang dari Singapura, Aaron Aziz yang diangkat sebagai Bintang Paling Popular 2011. Akibat kenyataannya, Zed dikecam banyak pihak.

Tidak berganjak dengan apa yang telah dimulakan, Zed meneruskan agenda itu secara berpersatuan. Apatah lagi kuasa Timbalan Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) yang dipegangnya digunakan sebaik mungkin untuk menjadi hero buat penggiat seni sehingga ada pihak yang mendakwa dia mendahului Presidennya, Harun Salim Bachik.

Belum selesai dengan isu mempertikaikan kemenangan Aaron Aziz, kini timbul pula spekulasi tentang hubungan profesionalnya dengan Presiden Seniman, Harun Salim Bachik itu.

Minggu lalu, Harun membuat pengumuman tidak lagi mahu bertanding dalam merebut jawatan presiden Seniman yang diadakan pada 26 Mei ini.

Ada pihak menyatakan bahawa tindakan Harun itu berikutan sikap Zed yang sering mendahuluinya dalam membuat keputusan.

Bagaimanapun, dalam konteks Zed, dia mendakwa terpaksa menolak pelbagai tawaran lakonan kerana terlalu sibuk dengan aktiviti Seniman. Karismanya kini dilihat lebih menyerlah dalam berpersatuan berbanding dunia lakonan.

Bukan sahaja sibuk menyusun jadual untuk menganjurkan majlis minum petang warga Seniman bersama Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak, tetapi Zed kini memberikan perhatian kepada tuntutan Persatuan Penerbit Televisyen Malaysia (PTVM) untuk mendesak stesen televisyen menaikkan bayaran.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2