NUFFNANG ADS

Saturday, May 26, 2012

Rita Rudaini bergadingan dengan Syamsul Yusof




Jika ramai yang beranggapan nama Rita Rudaini telah hilang daripada carta pelakon pilihan televisyen, itu salah. Dalam ikatan yang retak menanti belah dengan pemain bola sepak, Aidil Zafuan Abd. Razak, Rita kini muncul dengan satu lagi konflik khas untuk tontonan peminat.

Bezanya, kisah itu bukan realiti. Ia sekadar fiksyen yang membuatkan Rita bagai dihargai. Dia dipadankan dengan anak teruna Datuk Yusof Haslam, Syamsul Yusof, 25, sebagai suami isteri dalam slot Samarinda musim terbaharu berjudul Ameera. Dalam realiti dan fiksyen, satu persamaan yang ketara ialah Rita sekali lagi bersuamikan lelaki yang jauh lebih muda berbanding usianya yang kini mencecah 36 tahun.

“Dalam Ameera, saya bukan berkahwin dengan lelaki muda, cuma watak Amer lakonan Syamsul sahaja dibawa oleh orang muda. Sebelum ini pun saya pernah berpasangan dengan pelakon muda, Aqasha tapi dia nampak lebih matang daripada usia sebenar.

“Cuma wajah Syamsul agak babyface, sudah tentu saya risau kalau-kalau kami tidak kelihatan serasi bila bersama sebagi suami isteri. Seperkara lagi, saya agak bimbang memandangkan selama ini kami tidak pernah beraksi dalam mana-mana drama,” akui Rita yang membawakan watak Ameera dalam drama berkenaan.

Berusaha mewujudkan keserasian dalam usia perkahwinan selama lima tahun, Rita terpaksa menyuntik kemesraan berbanding Syamsul yang disifatkannya pemuda yang sangat pemalu.

“Syamsul terkejut apabila saya yang mula pegang tangannya sebab aksi itu tidak disebutkan dalam skrip asal. Saya kata kepadanya, lakonan harus nampak natural dan saya tiada niat untuk ambil kesempatan. Saya cuma tidak mahu wujud perasaan kekok dan penonton perasan tentang situasi itu. Saya utamakan kerja dan lakonan yang benar-benar nampak hidup,” ujarnya bimbang lakonan itu disalah erti.

Drama arahan Murali Abdullah yang disiarkan setiap Selasa dan Rabu pukul 10.30 malam manakala Khamis pukul 9.30 malam itu turut dibarisi pelakon hebat seperti Faizal Hussein, Zarina Zainoordin dan Jasmin Hamid,

Ketika Ameera menemui peminat buat pertama kali di TV3 pada Rabu lalu, Rita Rudaini bersama keluarga dan anak-anaknya, Airit Rayyan Rizqin dan Airit Qaqa Arjuna telah berlepas ke Tanah Suci Mekah untuk mengerjakan umrah.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2