NUFFNANG ADS

Wednesday, May 30, 2012

Album baru buat Nora


Selepas kali terakhir muncul dengan album Samudera pada tahun 2006,Nora - pemenang Lagu Pop Terbaik Anugerah Industri Muzik ke-8 itu mengakui agak sukar untuk mencari material yang sesuai dengan dirinya kini.

“Saya mahu mencari lagu yang lain daripada lain dan menyampaikan mesej-mesej positif dalam kehidupan.

“Sepanjang dalam industri, saya sudah belajar banyak perkara dan melalui pelbagai cabaran, malah setiap dugaan itu ada hikmah di sebaliknya,” ujarnya serba ringkas mengenai perjalanan melahirkan album kesepuluhnya itu.

Berhijrah tidak menghadkan bidang nyanyiannya dan Nora tidak menolak sekiranya diminta untuk mendendangkan rangkaian lagu popularnya dahulu.

“Ke mana saja saya pergi, mesti ada yang meminta saya untuk menyanyikan lagu Di Persimpangan Dilema. Selepas berfikir panjang, saya memilih untuk mengubah suai lagu itu menjadi dua versi dan memberikan makna yang lebih positif berbanding sebelum ini,” kata Nora mengenai lagu Di Persimpangan Dilema yang diubah menjadi Hikmah (Dilema ‘12).

Album Hikmah memuatkan 15 buah lagu yang sebelum ini dirakam dan diedarkan sebagai single. Khas buat peminat, album ini turut menampilkan minus one lagu Dilema ‘03 dan Samudera.

Selain itu, album yang sudah mula berada di pasaran itu mengandungi lagu-lagu seperti Doa, Pedoman, Tulus, Cinta Sebenarnya, Gerhana Kasih, Sesuci Kelopak Mawar, Secebis Harapan, Secukup Rasa, Terima Kasih Ibu dan Dari Mata Sedih.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2