NUFFNANG ADS

Wednesday, September 14, 2011

Filem terbaru 'Raya Tak Jadi'

RAYA TAK JADI mempertaruhkan gabungan Apek dan Johan menerusi watak adik-beradik.



Sebuah filem bertemakan Hari Raya Aidilfitri yang berjudul Raya Tak Jadi telah dihasilkan melalui kerjasama Grand Brilliance dan Line Clear Production.

Merupakan filem bercorak komedi, apa yang membuatkan filem berkenaan bertambah menarik apabila ia menggandingkan dua orang pelawak yang cukup popular iaitu Saiful Apek dan Johan Raja Lawak.

Pada majlis pratonton yang telah diadakan baru-baru ini, Apek yang ditemui berkata dia tertarik untuk berlakon dalam filem berkenaan disebarkan elemen komedi serta kekuatan pada jalan ceritanya.

Menurut pelawak itu lagi, jika watak komedi yang sering ditampilkan menerusi beberapa buah filemnya sebelum ini menjurus kepada lawak slapstik, untuk filem ini dia membawakan watak komedi yang lebih tenang.

“Dalam filem ini saya membawakan watak seorang abang yang mempunyai adik lelaki yang mempunyai penyakit pelupa yang dilakonkan Johan. Walaupun masih membawakan watak komedi, tetapi ia lebih kepada komedi yang beremosi.

“Apa yang boleh saya katakan penonton juga tidak boleh mengharapkan terlalu banyak elemen komedi yang saya tampilkan. Sebaliknya penonton akan lebih terhibur dengan komedi yang ditonjolkan oleh Johan,” ujarnya.

Raya Tak Jadi berkisar tentang Shuib (Apek) mempunyai seorang adik yang pelupa iaitu Bob (Johan). Kekecohan telah berlaku apabila Shuib dan Bob menemui Haji Ehsan (Datuk Jalaluddin Hassan) yang disangka telah mati di dalam teksi Shuib.

Mereka berdua melakukan pelbagai cara untuk meninggalkan mayat tersebut namun gagal dan membuat keputusan untuk mengebumikan mayat itu. Namun, mayat yang disangka telah mati itu hidup semula dan ini telah memeranjatkan semua orang.

Selain Saiful Apek, Johan dan Datuk Jalaluddin Hassan, antara pelakon-pelakon lain yang turut membintangi filem tersebut adalah Wan Sharmila, Noreen Nor, Fieka, Ben Tan, Iedil Putra dan Khairi Azlee.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2