NUFFNANG ADS

Sunday, September 25, 2011

Kehebatan Konsert Suara Kami

PERDANA MENTERI, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri bermesra dengan generasi muda di Konsert Suara Kami


Pancaran gemerlapan cahaya sepanjang tentatif acara Suara Kami yang berlangsung seharian di lokasi penuh bersejarah, Stadium Merdeka, Kuala Lumpur, disimpulkan kemas menerusi konsert meganya pada sebelah malam membuka tanda aras baharu biarpun penganjuran pertama acara tersebut.

Pukauan penonton melimpah ruah, pentas tersergam gah dan kehadiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di luar jangkaan antara penangan hebat melengkapkan portfolio stesen penyiaran swasta, Astro.

Umpama kata-kata Najib yang ditemani isteri, Datin Seri Rosmah Mansor mengejutkan 6,000 pengunjung yang membanjiri Stadium Merdeka, bara semangatnya turut mengesankan jiwa belia.

“Apa yang penting saya dapat bersama-sama dengan generasi baharu Malaysia dan saya ingin rasa semangat dan tenaga daripada generasi muda kita,” bertebar ucapan ringkas bak kata-kata semangat yang diikuti gema sorakan keterujaan penonton.

Membuka panggung, Hujan tampil menghadiahkan buah tangan terbaharu menerusi lagu Rumah Kita. Penuh patriotik! Sesuai dengan objektif Suara Kami yang juga meraikan sambutan Hari Malaysia pada 16 September lalu.

Walaupun pekarangan utama stadium penuh nostalgik itu diiringi renyai hujan, sesekali tidak mematahkan getar hati belia negara untuk terus berdiri membuktikan sokongan padu.

Kemudian, gabungan tarian K-Pop dan Hip Hop oleh Battle Ruffneck dan Soul Krazy mengisi slot menerusi lagu Who Runs The World, Sexy Chick dan Inspector Gadjet.

Penyanyi dari India, Naresh Iyer dan Chenmayi seterusnya tampil bersama rangkaian lagu Tamil Yethi Yethi dan Kilimanjaro.

Kumpulan yang bakal melebarkan sayap ke Amerika Syarikat, Pop Shuvit tampil pula dengan lagu yang melonjakkan nama mereka, Mara Bahaya, penuh energetik dan momentum mereka selayaknya

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2