NUFFNANG ADS

Monday, April 2, 2012

Mamat Khalid berhutang dengan artis?


NAMA dan reputasi pengarah terkenal, Mamat Khalid tercalar baru-baru ini apabila dia dikatakan masih berhutang dengan kru dan pelakon filem arahannya, Rock Ooo Rimba Bara (Rock 2) yang telah selesai penggambarannya dan kini filem tersebut dalam proses adunan.

Filem Rock 2 yang diterbitkan oleh Grand Brilliance itu sepatutnya dijalankan dengan bajet RM1.2 juta, bagaimanapun, produksi filem itu telah terlebih bajet sebanyak RM131, 292 dan perkara tersebut diakui sendiri oleh Mamat Khalid ketika dihubungi semalam.

 Bukan itu sahaja, Mamat Khalid yang cukup terkenal dengan filem pecah panggung, Hantu Kak Limah Balik Rumah itu juga didakwa telah membayar cek tendang kepada salah seorang pelakon filem tersebut.

"Ya, memang ada baki bayaran yang perlu dijelaskan kepada pelakon dan kru penggambaran Rock 2. Bagaimanapun ada sesetengah kru dan pelakon saya sudah bayar, setengahnya masih belum habis bayar kerana dalam produksi. Semua kru dan pelakon dibayar secara berperingkat.

" Pihak Grand Brilliance telah memberi wang secukupnya seperti yang dijanjikan dan memang salah saya yang menyebabkan produksi terlebih bajet, jadi sudah menjadi tanggungjawab saya untuk melunaskan semua baki bayaran yang masih tertunggak menggunakan wang sendiri. Apa yang ingin katakan, semua kru dan pelakon akan mendapat wang mereka, antara cepat atau lambat sahaja" jelas Mamat.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2