NUFFNANG ADS

Sunday, September 29, 2013

Kenapa Fida tinggalkan lokasi pengambaran?


Fida Ibrahim meninggalkan set penggambaran telefilem Kampungku dan Aidiladha, di Baling, Kedah, minggu lalu, benar-benar mengejutkan ramai pihak.

Apatah lagi, pihak produksi mengatakan Fida sengaja lari kerana tidak berpuas hati dengan babak terakhir dikatakan cuba menyindirnya.

Bagaimanapun, perkara tersebut ditepis Fida yang mendakwa, penerbit itu sengaja memfitnahnya dengan membangkitkan alasan tidak munasabah.

Tegas Fida, dia tidak lari tetapi meninggalkan produksi itu kerana tidak mencapai perjanjian yang dipersetujui sebelum ini.

Justeru bagi mempertahankan dan mencari keadilan, Fida tidak berlengah lagi untuk merujuk perkara ini kepada Persatuan Seniman Malaysia (Seniman).

Pengerusi Biro Aduan dan Undang-Undang Seniman, Zahrin Ishak berkata, menerusi pertemuan Khamis lalu, Fida sudah memaklumkan beberapa perkara kepada pihak Seniman antaranya mengenai perjanjian asal dan hal kebajikan yang tidak dijaga.

Jelasnya, bagi bertindak adil kepada kedua-dua belah pihak, pihak Seniman sudah bertemu dengan pengarah telefilem berkenaan, Shuhaimi Lua dan beberapa krew produksi untuk siasatan lanjut.

“Saya sudah berjumpa dengan Shuhaimi dan pihak produksi semalam, esok (Isnin) saya akan berbincang bersama Zed Zaidi mengenai perkara ini.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2