NUFFNANG ADS

Monday, July 4, 2011

Nadia mahu berdamai dengan Lisdawati



KUALA LUMPUR - Pelakon, Nadia Mustafar meluahkan rasa lega semalam selepas saman fitnah yang dibuat ke atasnya oleh pelakon, Lisdawati ditarik balik di Mahkamah Sesyen di sini pada 27 Jun lalu.

Nadia atau nama sebenarnya Siti Naziyah Sheikh Mustafar, 35, menjelaskan, tujuan dia mengadakan sesi sidang akhbar di Pavilion, Bukit Bintang semalam itu adalah untuk membersihkan namanya kerana sepanjang lima tahun kes saman fitnah itu berjalan, Nadia tidak pernah memberikan sebarang kenyataan.

Keputusan itu sekali gus melegakan Nadia kerana merujuk surat Penghakiman Ingkar Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur yang diterimanya pada 20 Oktober tahun lalu, dia diperintahkan membayar kepada Lisdawati ganti rugi sebanyak RM250,000 bersama faedah lapan peratus setahun.

"Hari ini (semalam) pertama kali saya membuat kenyataan berhubung kes fitnah tersebut sebab sebelum ini saya tidak berani untuk bercakap kerana bimbang tersalah fakta.

"Bila saya berdiam diri, orang ingat saya bersalah dan sengaja menabur fitnah dan saya bercakap pun atas nasihat peguam. Saya percaya jika kita di pihak yang benar akan sentiasa ada jalan penyelesaian yang terbaik," ceritanya.

Menurut Nadia, sejak kes saman fitnah itu ditarik balik, tiada sebarang tindakan diambil daripada pihak Lisdawati ke atas dirinya.

"Dulu saya memang tidak tahu langsung tentang undang-undang tetapi sekarang saya sudah bersedia. Sebenarnya, saya mahu kes ini tamat di sini sahaja kerana sudah terlalu lama," cerita Nadia.

Nadia juga tidak menolak mahu berdamai dengan Lisdawati selepas kes tersebut selesai. Malah, Nadia dan Lisdawati juga terlibat dalam sebuah drama yang sama iaitu drama Suria Di Cordoba.

Pada 27 Jun lalu, Mahkamah Sesyen di sini mengarahkan Lisdawati menarik balik saman fitnah terhadap Nadia kerana tuntutan itu didapati melebihi bidang kuasa mahkamah.

Kes saman fitnah tersebut tercetus apabila Lisdawati mendakwa, Nadia telah memfitnahnya melalui satu artikel dalam sebuah majalah hiburan pada Januari 2005 bahawa dia telah meminjam wang tetapi gagal menjelaskan hutang yang dikatakan itu kepada Nadia.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2