NUFFNANG ADS

Wednesday, July 13, 2011

Zainal bayar wang nafkah anak ikut kemampuan



KUALA LUMPUR - Penyanyi terkenal, Zainal Abidin menegaskan beliau hanya akan membayar wang nafkah untuk anak-anaknya mengikut perintah mahkamah sebelum ini dan bukannya mengikut kehendak bekas isteri, Natasha Gabriel Abdullah, 52.

Penyanyi yang terkenal dengan lagu Hijau itu memberitahu, mahkamah sebelum ini memerintahkannya membayar sebanyak RM200 sebulan untuk setiap seorang anaknya iaitu Mikhail, 18 dan Timur, 16.

"Ini bermaksud, saya perlu mengeluarkan perbelanjaan sebanyak RM400 untuk kedua-dua anak saya. Itu adalah kemampuan saya dengan apa yang saya peroleh setakat ini menerusi pendapatan sebagai penyanyi.

"Ia juga telah dipersetujui mahkamah ketika kes tuntutan nafkah yang dibicarakan sebelum ini," jelas Zainal ketika dihubungi wartawan hari ini.

Beliau yang berada di Brunei atas urusan kerja itu berkata demikian bagi mengulas tindakan Natasha yang memfailkan keterangan bertulis di Mahkamah Tinggi Syariah di sini semalam berhubung tuntutan tunggakan nafkah dua anaknya yang berjumlah lebih RM150,000 sejak sembilan tahun lalu.

Menurutnya, kes tersebut masih lagi belum selesai dan beliau tidak mahu memberi sebarang komen lanjut kerana khuatir ia akan mengganggu proses mahkamah.

"Lagi pun, tuntutan yang dibuat oleh bekas isteri adalah di luar pengetahuan saya. Sepatutnya dia terlebih dahulu berbincang dengan saya. Mahkamah juga pernah menasihatkan agar kami berbincang sebaik-baiknya tetapi dia yang tidak mahu.

Penyanyi tersebut bernikah dengan Natasha pada 24 Mac 1987 dan bercerai pada 12 Disember 2000. Mahkamah menetapkan kedua-dua kes itu dibicarakan berasingan pada 24 Oktober ini.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2