NUFFNANG ADS

Thursday, November 15, 2012

Erti Maal Hijrah buat Haryati Hamzah

Yatt Hamzah bersama anaknya.

Walaupun Maal Hijrah boleh diterjemahkan dalam pelbagai konteks, namun setiap individu mempunyai pengertian tersendiri.

Bersyukur kerana masih diberi peluang untuk sama-sama meraikan sambutan Maal Hijrah 1434H, lembaran tahun ini membawa seribu satu pengertian buat selebriti cantik, Yatt Hamzah.

Bagi Yatt atau nama sebenarnya, Haryati Hamzah, 32, tahun ini membawa seribu satu rahmat buat Yatt sekeluarga setelah berjaya melakukan penghijrahan terbesar dalam hidupnya.

Mula berhijrah dari segi penampilan sejak pertengahan tahun ini, Yatt kini mengakui kehidupannya semakin tenang dan cuba untuk memperbaiki kelemahan diri.

"Alhamdulillah, dengan rahmat dari-Nya, kita masih diberi peluang untuk menyambut lembaran tahun baru Islam ini. Jika sebelum ini, saya hanya mengetahui pengertian Hijrah sebagai perpindahan dari baik kepada yang lebih baik.

"Namun, kini saya memahami konteks Hijrah bukan hanya itu, malah ia membawa pengertian yang lebih luas setelah saya nekad berubah.

"Walaupun saya bermula dengan hijrah luaran, namun saya tetap berusaha untuk memperbaiki dalaman agar ianya seiring dengan apa yang saya lakukan," kata ibu kepada, Suci Hanania Malika, 2, ini.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2