NUFFNANG ADS

Monday, November 12, 2012

Stacy - Asmidar siap ke peringkat akhir AJL



JUARA Akademi Fantasia Musim Keenam, Stacy berjaya memperolehi antara markah tertinggi untuk dua lagunya dalam Separuh Akhir Muzik-Muzik bahagian pertama malam semalam berharap kedua-dua lagunya itu berjaya terpilih Anugerah Juara Lagu ke-27 (AJL27) Januari depan.

Lagunya Pelangi Senja hasil ciptaan Taja dan lirik oleh Tun Teja serta lagu Kasanova ciptaan sepenuhnya Edry Abdul Halim berjaya meraih perhatian juri sekali gus memberikan peluang kepada anak jati Kota Kinabalu, Sabah ini mara ke peringkat akhir.

Mengakui bahawa kedua-dua lagu itu mempunyai kekuatan tersendiri, Stacy tetap berharap kedua-dua lagu itu terpilih.

“Mudah-mudahan kedua-duanya dapat ke peringkat akhir.

“Walaupun lagu Pelangi Senja itu berkonsep berbeza daripada lagu Kasanova, saya tidak mempunyai masalah untuk menyanyikan lagu-lagu itu.

“Kalau kedua-dua lagu rancak, mungkin saya akan menghadapi sedikit masalah,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Tambahnya,, dia memang menyukai lagu rancak kerana ramai peminatnya suka melihat dia menari.

Sementara itu, pendatang baru, Asmidar yang merupakan pemenang Vokal Bukan Sekadar Rupa musim pertama pula mengakui tidak berani meletakkan harapan terlalu tinggi untuk melangkah ke final memandangkan peserta-peserta lain yang bertanding juga cukup kuat.

“Siapa tidak mahu ke final, tetapi dapat terpilih ke separuh akhir semalam pun saya sudah cukup bersyukur.

“Bakat dan kekuatan yang dimiliki penyanyi berpengalaman seperi Hafiz dan Shila Amzah juga saya lihat mampu memberikan saingan sengit dalam pertandingan ini,” jelasnya.

Bagaimanapun katanya, jika lagunya Biar Mimpi Sampai ke Bintang hasil ciptaan Ajai dan lirik oleh Transformers Melayu berjaya terpilih ke peringkat akhir, Asmidar sendiri sudah memikirkan idea untuk persembahan.

Ujarnya, bagaimanapun semua itu terpulang kepada hasil perbincangan dengan Ajai kelak.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2